QueenBey Skrevet 7. juni 2015 Del Skrevet 7. juni 2015 (endret) Jeg går i VG2 og det gjelder faget Psykologi. Jeg har fått disse vurderingene i faget: 6, 6, 5\6. Den siste vurderingen var jeg ikke tilstede fordi jeg var syk. I tillegg har jeg en legeerklæring der det står at pga sykdom må jeg være hjemme. Problemet ligger i dette. 1. Læreren sier at jeg vipper. Vipper jeg når jeg har fått karakterene; 6, 6, 5\6??... Altså dette er en klar sekser, i det minste en svak sekser.. Endret 7. juni 2015 av QueenBey Lenke til kommentar
Vannlinjen Skrevet 7. juni 2015 Del Skrevet 7. juni 2015 Nei, du burde ikke vippe da. Kjip lærer enkelt og greit. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 7. juni 2015 Del Skrevet 7. juni 2015 Det kommer jo Ann på prøvene og hvordan de vektlegges. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 7. juni 2015 Del Skrevet 7. juni 2015 (endret) Karakteren mot slutten av skoleåret skal vektlegges, og i teorien skal man dermed kunne få vidt forskjellige karakterer i starten og slutten av året uten å få snitte av de karakterene. Derfor vipper du mellom 5 og 6. Edit: Skrivefeil Endret 7. juni 2015 av Kontorstol 1 Lenke til kommentar
StilleVann Skrevet 7. juni 2015 Del Skrevet 7. juni 2015 I og med at du ikke var til stede på den siste prøven, kan læreren si at du vipper. Hvis h*n får testet deg i det temaet, og du får 6, får du nok 6 i standpunkt. Lenke til kommentar
MartenAndre Skrevet 7. juni 2015 Del Skrevet 7. juni 2015 (endret) I og med at du ikke var til stede på den siste prøven, kan læreren si at du vipper. Hvis h*n får testet deg i det temaet, og du får 6, får du nok 6 i standpunkt. Det er klart det, men i og med at læreren IKKE har fått testet eleven i det temaet (gyldig grunn) og ikke vet hvilket nivå eleven er i, må læreren basere sitt utgangspunkt på de andre prøvene, som i dette tilfellet var 6, 6 og 5/6. Noe som viser en ganske så klart 6'er elev. Muntlig vurderingssituasjoner kan også virke positivt for karakteren. I følge informasjonen vi har fått tildelt mener jeg at eleven bør vurderes til karakter 6. Endret 7. juni 2015 av MartenAndre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå