Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Vipper jeg?

Anbefalte innlegg

Jeg går i VG2 og det gjelder faget Psykologi. Jeg har fått disse vurderingene i faget: 6, 6, 5\6. Den siste vurderingen var jeg ikke tilstede fordi jeg var syk. I tillegg har jeg en legeerklæring der det står at pga sykdom må jeg være hjemme.

Problemet ligger i dette.

1. Læreren sier at jeg vipper. Vipper jeg når jeg har fått karakterene; 6, 6, 5\6??... Altså dette er en klar sekser, i det minste en svak sekser..

Endret av QueenBey
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Karakteren mot slutten av skoleåret skal vektlegges, og i teorien skal man dermed kunne få vidt forskjellige karakterer i starten og slutten av året uten å få snitte av de karakterene. Derfor vipper du mellom 5 og 6.

Edit: Skrivefeil

Endret av Kontorstol
  • Liker 1
Lenke til kommentar

I og med at du ikke var til stede på den siste prøven, kan læreren si at du vipper. Hvis h*n får testet deg i det temaet, og du får 6, får du nok 6 i standpunkt.

Det er klart det, men i og med at læreren IKKE har fått testet eleven i det temaet (gyldig grunn) og ikke vet hvilket nivå eleven er i, må læreren basere sitt utgangspunkt på de andre prøvene, som i dette tilfellet var 6, 6 og 5/6. Noe som viser en ganske så klart 6'er elev. Muntlig vurderingssituasjoner kan også virke positivt for karakteren. I følge informasjonen vi har fått tildelt mener jeg at eleven bør vurderes til karakter 6.

Endret av MartenAndre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...