Gå til innhold

Mangler "Get Windows 10"-ikon

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg hadde planer om å reservere windows 10 til laptopen min, men ikonet dukker ikke opp. Ifølge informasjonen ang. nødvendige oppdateringer og versjoner har jeg det som trengs, men ingenting kommer opp.

Noen som har en løsning eller har vært bortpå samme problemet?

Har en MSI GP60 Leopard kjøpt hos Elkjøp like før jul.

http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/MSIGP602PE611/msi-gp60-15-6-barbar-gaming-pc

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer før launch, slapp av. Tenk hvor mange pcer som skal få det ikonet... Alle skal ha dem så aller får de ikke likt

Så det er bare jeg som er utålmodig? Så det var kommet på den sirupstrege årgangsmaskina på jobben, så begynte å lure på om noe var galt med min.

Takk for svar :)

Lenke til kommentar

Det er kun et fåtall som faktisk får dette ikonet pr idag. Det ligger tråder på Microsoft med hundrevis av brukere som har prøvd alle mulige knep uten å få frem dette ikonet. Men som sagt over så vil MS fikse dette så det er bare å vente.

Jeg har også en maskin som nekter å vise ikonet. Har prøvd alt foreslått av MS uten at det hjelper.

Lenke til kommentar

Det kommer før launch, slapp av. Tenk hvor mange pcer som skal få det ikonet... Alle skal ha dem så aller får de ikke likt

Så det er bare jeg som er utålmodig? Så det var kommet på den sirupstrege årgangsmaskina på jobben, så begynte å lure på om noe var galt med min.

Takk for svar :)

har ikke fått det enda jeg heller, er bare utrullingen som tar tid. De som sier det er en feil, tar feil

Lenke til kommentar

Jeg har i det siste opprettet en rekke virtuelle pcer med både Windows 7 og Windows 8.1 (bruker opp en del lisenser jeg uansett ikke kommer til å få bruk for, særlig Windows 7 Pro/Ultimate lisenser som jeg har hundrevis av). Etter alle oppdateringer er kjørt (og det er mange på en clean install) så går det normalt under 24 timer før jeg får opp Win10 ikonet.

Er på min 10 virtuelle pc nå, på to ulike fysiske maskiner (en i Norge en i Tyskland), og aldri opplevd at det tar mer enn 24 timer før ikonet er der.

Husk at om du har Enterprise versjon eller brukt MAK nøkler eller lignende for å få aktivert, så vil ikke ikonet dukke opp noen gang.

Kun Home/Home Premium/Pro/Ultimate av Windows 7 og Windows 8.x med OEM eller retail lisenser som får dette ikonet.

Lenke til kommentar

Jeg har i det siste opprettet en rekke virtuelle pcer med både Windows 7 og Windows 8.1 (bruker opp en del lisenser jeg uansett ikke kommer til å få bruk for, særlig Windows 7 Pro/Ultimate lisenser som jeg har hundrevis av). Etter alle oppdateringer er kjørt (og det er mange på en clean install) så går det normalt under 24 timer før jeg får opp Win10 ikonet.

Er på min 10 virtuelle pc nå, på to ulike fysiske maskiner (en i Norge en i Tyskland), og aldri opplevd at det tar mer enn 24 timer før ikonet er der.

Husk at om du har Enterprise versjon eller brukt MAK nøkler eller lignende for å få aktivert, så vil ikke ikonet dukke opp noen gang.

Kun Home/Home Premium/Pro/Ultimate av Windows 7 og Windows 8.x med OEM eller retail lisenser som får dette ikonet.

Bruker Windows 8.1 som fulgte med maskinen når den ble kjøpt, ingen clean install. 

Lenke til kommentar

Kan være at OEM produkter får ikonet til ulike tider. Er det Windows 8.1 eller Windows 8.1 Pro du har?

Er det vanlig Windows 8.1 du har er det vanlig Windows 10 du ev. får og ikke Pro utgaven.

Sjekk litt rundt på google om andre med  samme type pc som deg har fått ikonet, Google kan nok svaret på det meste ;)

Lenke til kommentar

Jeg har i det siste opprettet en rekke virtuelle pcer med både Windows 7 og Windows 8.1 (bruker opp en del lisenser jeg uansett ikke kommer til å få bruk for, særlig Windows 7 Pro/Ultimate lisenser som jeg har hundrevis av).

Selger du noen lisenser billig til meg kanskje? :p

Lenke til kommentar

Kan være at OEM produkter får ikonet til ulike tider. Er det Windows 8.1 eller Windows 8.1 Pro du har?

Er det vanlig Windows 8.1 du har er det vanlig Windows 10 du ev. får og ikke Pro utgaven.

Sjekk litt rundt på google om andre med  samme type pc som deg har fått ikonet, Google kan nok svaret på det meste ;)

Jeg har Windows 8.1 (ikke pro)

Har prøvd å google selv, men finner ikke noe på de første sidene.. gir vanligvis opp når jeg når O nr. 5, føler meg ikke så trygg på dem :p

Lenke til kommentar

Har fått orden i "problemet" nå, og Windows 10 er herved reservert.

Kan vel igrunna markere tråden som løst hvis det er en slik funksjon her :)

Fant løsningen i kommentarfeltet i denne artikkelen http://www.itavisen.no/nyheter/derfor-ser-du-ikke-«få-windows-10»-appen-406054

(huff, nå banner jeg i kirka) i form av en dropbox-link. Bare til info hvis noen andre har samme "problemet" som det jeg hadde med utålmodighet :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...