oblivian Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Heisann, Kjøpte meg Rallisport Challenge til PC igår. Jeg har det fra før til Xbox, men siden det bare kostet 200 spenn og jeg kjøpte meg nytt ratt her om dagen, så tenkte jeg shit au... Men det jeg lurer litt er om spillet er en flopp på PC? Etter min mening så er det et av de aller beste rally spill som noen gang har kommet, ihvertfall foreløpig. Men altså selv om spillet har vært ute i mange måneder(?) så er det ingen multiplayer servere annet enn et par i Japan. Ikke har det kommet en eneste patch, enda dette er den beryktede enginen til BF1942 og vi vet jo alle hvor mye probs det har vært med den. Og ja, det er en rekke små irriterende glitcher særlig med wheels/force feedback delen og det mest irriterende er at kalibreringen forskyver seg underveis. Etter å ha kjørt noen runder så må man holde rattet skjevt for å kjøre rett fremover bl.a. Rattet er et helt standard ratt fra TM og jeg har ikke noe probs med det i andre spill. I tillegg er det maps hvor solen skinner gjennom fjellvegger osv. Av og til så er det de klassiske BF1942 feilene hvor mappet plutselig rykker/lagger uten noen spes. grunn. Vel vel... Er jeg den eneste som har Rallisport Challenge til PC? Det føles sånn. Jeg ser liksom aldri noen som nevner det heller, sammen med Colin McRae osv. Det virker helt tilside sett(?) Jeg er av den oppfatning at det langt overgår Colin McRae 3, både i grafikk, lyd og playability og ikke minst morro. Men det virker så langt som jeg er den eneste! Hvis det mot formodning skulle være noen som ikke kjenner til spillet, så er det en video her... Lenke til kommentar
osmoen Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 nå er jo bilspill i multiplayer klart best på lan har oxo rallisport challenge til xbox, var fantastisk moro Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 8. november 2003 Forfatter Del Skrevet 8. november 2003 Vet du noe om RSC til Xbox vil støtte Xbox Live? Eller blir det først med RSC 2 kanskje? Lenke til kommentar
slettern Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 jeg har rallisport til pc og har ingen problemer med det : Lenke til kommentar
Mad_Max Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Samme her ikke noe problem med det..Ja jeg syntes at det kjempe bra spill. Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Opplever akkurat det samme med min versjon. Er vel sånn hos alle hvis jeg ikke tar feil. Er i hvertfall det i min venneflokk. 6-7 av dem har spillet. Alle har de samme problemene. Forresten så er det et mareritt å spille på LAN siden hver eneste spiller ser at man er forran en motspiller når man starter på en bane. Dette er et resultat av en sinnsyk lag. Tenk deg at du ser at motspilleren din er 5 m bak deg. I virkeligheten er han rett ved siden av deg. Du svinger til siden for at hun/han ikke skal komme forbi. Hva skjer? Jo, siden du egentlig er rett ved siden av personen og siden kollisjon er på så flyger motspilleren din av banen uten å skjønne hvorfor. Hun/han trodde i samme slengen at hun/han var foran deg igjen. You get the picture? Kan ikke si annet enn at det er typiskt Microsoft. Fikser ingenting før det er heeeeelt nødvendig Lenke til kommentar
eberland Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Rallisport er ett av de råesete rally spillene!! Mye bedre på pc i full oppløsning(1280x1024) enn på Xbox sin latterlige tv-oppløsning. Jeg har klokket min pc med rallisport som referanse P4 2,4GHz hakket i full oppløsning, men @2,75 går det som hakka møkk :-) Hvem trenger 3dMark og SiSoft ?? Lenke til kommentar
Stream Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Jeg synes RC er det beste spillet på PC'en om dagen. CMR3 var jo en gedigen flopp Synd bare at RC kun er et "fiktivt" rallyspill, men det er moro å kjøre rallycross og iceracing da! VRally3 har jo også kommet nå, men det var i hvert fall umulig å kjøre med joypad (bilen er kraftig overstyrt). Lenke til kommentar
The Silencer Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Finnes det noen PC-demo til dette geniale bilspillet, RalliSport Challenge? I såfall, hvor? Har leitet litt, men finner det ikke. Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 9. november 2003 Forfatter Del Skrevet 9. november 2003 Prøv her: Download Lenke til kommentar
The Silencer Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Prøv her: Download Thanks, skal teste det! Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 9. november 2003 Forfatter Del Skrevet 9. november 2003 Opplever akkurat det samme med min versjon. Er vel sånn hos alle hvis jeg ikke tar feil. Er i hvertfall det i min venneflokk. 6-7 av dem har spillet. Alle har de samme problemene. Forresten så er det et mareritt å spille på LAN siden hver eneste spiller ser at man er forran en motspiller når man starter på en bane. Dette er et resultat av en sinnsyk lag. Tenk deg at du ser at motspilleren din er 5 m bak deg. I virkeligheten er han rett ved siden av deg. Du svinger til siden for at hun/han ikke skal komme forbi. Hva skjer? Jo, siden du egentlig er rett ved siden av personen og siden kollisjon er på så flyger motspilleren din av banen uten å skjønne hvorfor. Hun/han trodde i samme slengen at hun/han var foran deg igjen. You get the picture? Kan ikke si annet enn at det er typiskt Microsoft. Fikser ingenting før det er heeeeelt nødvendig Hmm, ja det høres ikke bra ut. Jeg ble også veldig overasket da jeg ikke fant en eneste patch til spillet. Uansett, kult å joine et par race hvis/når dere eventuelt linker! (Eller er det håpløst over nettet?) Lenke til kommentar
lenny25 Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 jeg også synes dette er meget bra bilspill. Intens fartsfølelse! Problemet er jo å finne spill online! Har lastet ned et program som leter etter servere, men det var 2 stk. der med over 300 i ping!! Jeg er med hvis noen andre nordmenn vil spille!! Lenke til kommentar
Cursio Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Har ratt. Fikk tak i CMR 3 og Rallisport challenge. Spilte cmr en stund, og var meget fornøyd. Så gikk jeg over til rallisport, som var et drittspill! Det var ikke realistisk en plass i forhold til CMR! Særlig hvis du spiller med ratt. Anbefaling: Spill cmr 3 og gled deg over det. Ta så rallisport, hiv det i dass, drit på det, og skyll det ned. Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Det var ikke realistisk en plass i forhold til CMR! RC har heller aldri prøvd å være realistisk - det er ikke en simulasjon men et arcade-aktig spill der underholdning er vektlagt istedet for 'realisme' som ville gjort at 1 av 100 hadde klart å fullføre en gjennomsnittsbane uten at bilen ble ukjørbar underveis. Villt bra grafikk på RC da - spiller i 1152x864 med 2xAA og det ser enormt bra ut i forhold til Xbox-versjonen. Lenke til kommentar
lenny25 Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Stemmer, Rallysport challenge er et arcade-spill og gjør det i så måte meget bra mener jeg. Grafikken er i toppklasse og bedre enn CMR3. Synes det er litt for lett å få en sladd men styringen er ellers bra med ratt. CMR3 kunne vært mye bedre som en realistisk simulator. Og hvor er multiplayer-støtten? Forøvrig så er det tragisk at det er så lite folk som spiller RC online. Det hadde sikkert vært knallgøy! Noen som spiller dette litt og vil prøve online? Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 11. november 2003 Forfatter Del Skrevet 11. november 2003 (endret) Tja, det blir vel litt meningsløst å snakke om 100% realisime i et bil spill, siden det rett og slett er komplett umulig. Jeg synes RC har funnet akkurat den rette balansen mellom arcade og sim. MEN, jeg er enig i at RC suger med ratt og det er veldig synd. Det er en skandale at det aldri har kommet en eneste patch. Ikke er det mulig å justere noe særlig i forhold til ratt/ff heller. En kompis av meg har ratt til Xbox med RC og der er det faktisk enda værre. En jeg spilte online med mente at det skulle være sånn med rattet at det forskjøv seg under race og at det betydde at bilen var skadet. Det tror jeg ikke noe på... EDIT: Når jeg spiller online må jeg bruke taster, med ratt så blir det rett og slett for vanskelig. Det burde jo være helt motsatt som det er i de fleste andre bilspill hvor ratt er en fordel. Endret 11. november 2003 av oblivian Lenke til kommentar
Jonki Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 synes at RSC er artig og morsomt spill Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 11. november 2003 Forfatter Del Skrevet 11. november 2003 DICE mangler rett og slett en techno guru tror jeg. De har knall bra spill ideer og en nydelig grafikk motor, men teknisk sett så er ikke alt 100%. Det tok jo nesten et år etter release før BF1942 funka greit for stortsett alle. Vel vel, får håpe de får tak i noen bra folk som kan rydde opp i enginen etter hvert. Det skal forøvrig ikke forundre meg om RSC har kommet litt i bakleksa pga BF1942 også. Kanskje de får litt bedre tid til å rydde opp i andre spill også nå som BF1942 ser ut til å funke tilfredsstillende over hele linja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå