Bahaa Skrevet 7. juni 2015 Del Skrevet 7. juni 2015 (endret) Hei! Tenkte jeg kunne ta å starte en liten diskusjon her. Jeg har hatt denne tankegangen i ca. et halvt år nå og det har nok endt i at jeg har vært mindre sosial, men merker jeg er mye mer glad for tiden og har mer lyst på livet (?). Det var en gang en venn av meg sa til meg "**** er så sykt taper, det eneste han gjør er å sitte inne og game". Jeg tenkte ikke så mye på det der og da, men senere tenkte jeg litt på det. Hvorfor skal man gjøre ting som ikke gjør en glad, bare for å ikke bli stemplet som f.eks. taper. Mange mener at forskjellige ting er bortkastet tid, men jeg tenker at så lenge man liker det en gjør er det ikke bortkastet, heller tvert om. Jeg har begynt å trene mer, være alene i helgene å slappe av og gjort ting jeg liker istedenfor f.eks. å ha en sånn følelse av at man SKAL ut på fest i helgene. Hva tenker folk rundt denne tankegangen? Endret 7. juni 2015 av Bahaa Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651 Skrevet 7. juni 2015 Del Skrevet 7. juni 2015 Helt enig med deg! Folk er forskjellige og har forskjellige interesser. Det som gjør meg lykkelig, gjør ikke nødvendigvis andre lykkelig. Man er ikke en taper fordi man har andre interesser. Man er mer taper dersom man kaller andre tapere fordi man ikke forstår dem. Lenke til kommentar
Bahaa Skrevet 7. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2015 Helt enig med deg! Folk er forskjellige og har forskjellige interesser. Det som gjør meg lykkelig, gjør ikke nødvendigvis andre lykkelig. Man er ikke en taper fordi man har andre interesser. Man er mer taper dersom man kaller andre tapere fordi man ikke forstår dem. Jeg tror innerst inne at alle (de fleste hvert fall) hadde vært enig med meg hvis jeg hadde fortalt det til dem på denne måten. Det er bare det at folk ikke tenker på det på denne måten, og da glir det bare forbi hvis du skjønner. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 7. juni 2015 Del Skrevet 7. juni 2015 Hei! Tenkte jeg kunne ta å starte en liten diskusjon her. Jeg har hatt denne tankegangen i ca. et halvt år nå og det har nok endt i at jeg har vært mindre sosial, men merker jeg er mye mer glad for tiden og har mer lyst på livet (?). Det var en gang en venn av meg sa til meg "**** er så sykt taper, det eneste han gjør er å sitte inne og game". Jeg tenkte ikke så mye på det der og da, men senere tenkte jeg litt på det. Hvorfor skal man gjøre ting som ikke gjør en glad, bare for å ikke bli stemplet som f.eks. taper. Mange mener at forskjellige ting er bortkastet tid, men jeg tenker at så lenge man liker det en gjør er det ikke bortkastet, heller tvert om. Jeg har begynt å trene mer, være alene i helgene å slappe av og gjort ting jeg liker istedenfor f.eks. å ha en sånn følelse av at man SKAL ut på fest i helgene. Hva tenker folk rundt denne tankegangen? Folk finner gjerne unnskyldninger for å fortsette med sine uvaner, fremfor å skjerpe seg og forbedre seg. 1 Lenke til kommentar
Avlatsbrev Skrevet 7. juni 2015 Del Skrevet 7. juni 2015 Man er ikke taper som direkte konsekvens av at man "gamer". Men de fleste er vel inneforstått med at å dedikere livet til en fiktiv verden (dataspill) ikke er den beste måten å utnytte det på. Alt i alt må man selvfølgelig gjøre det man ønsker mest selv, men det er lov å tenke langsiktig, altså om det å spille dataspill er det mest givende alternativet i det lange løp. Lenke til kommentar
Teitgutt Skrevet 7. juni 2015 Del Skrevet 7. juni 2015 "When I think of alle the good times, I've been wasting having good times.." sang Eric Burdon & The Animals i si tid. Sånn sett kan ein rettferdiggjere mykje. Men eg har nok fleire gode minner å kose meg med knytta til heilt greie aktivitetar med gode vener enn eg har knytta til å herje og ha det SKIKKELEG moro i t.d. Diablo 2. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 7. juni 2015 Del Skrevet 7. juni 2015 det å ikke være en sau som følger flokken er utelukkende en positiv egenskap i livet. Når du blir litt eldre slutter for å dømme andre for det også. Jeg f.eks bestemte meg for å ikke drikke alkohol fra 1.jan - 17.mai i år... var veldig lite sosial.... utrolig deilig og andre folk var ikke noe annet enn imponert over det.... så gjør det du vil, det er viktig. Du vet...tenke sjæl og alt det der Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 7. juni 2015 Del Skrevet 7. juni 2015 (endret) Du må finne ut av er hva som er viktig for deg i ditt liv og handle og prioritere deretter. Jeg tror endel som bruker all tiden på dataspill, ikke vet om noe bedre eller hvordan de skal forbedre livet sitt. Og det får de heller ikke når de bare gjør det. Da gjelder det å takle frykten for ubehaget, i vissheten om at litt midlertidig ubehag kan gi veldig store gevinster i framtida. Stikkordet her tror jeg er balanse. Og så er det heller ikke slik at det eneste alternativet til å ut å drikke i helgene er å sitte hjemme alene og spille dataspill. Jeg skal være den siste til å moralisere over dette, da jeg har mye førstehåndskjennskap med det siste. Men for å finne ut hva man virkelig vil, kan det hende man må ut av sin komfortsone iblant og prøve nye ting. Og man har sjelden særlig progresjon i livet sitt når man bare gamer. Dessuten har de fleste mennesker veldig stort utbytte av god sosial kontakt. Merk at jeg har med adjektivet god, endel fyll og festemiljøer er egentlig veldig lite givende. Kanskje det er på tide å teste noen nye hobbyer? Og få seg noen nye venner, men dette siste er jo noe man må eksponere seg ovenfor endel fremmede for å oppnå, så er et eksempel på midlertidig ubehag som gir gevinst i framtida. Endret 7. juni 2015 av Aiven Lenke til kommentar
Jext Skrevet 11. juni 2015 Del Skrevet 11. juni 2015 Jeg vil vel være enig i at å bruke all sin tid på å sitte inne og game leder til at man går glipp av mye andre muligheter i livet. Jeg har selv gjort dette i perioder men har generelt et veldig sosialt og aktivt liv selv om jeg gamer når jeg vil ha litt alene-tid eller på andre måter føler jeg har tid til dette. Å kalle noen for tapere på grunn av måten de distribuerer sin egen tid på er rett og slett teit men det er da mulig å komme med kommentarer til venner og slikt rundt emner som dette. Noen ganger trenger man å sparke seg selv eller blir sparket litt i baken av andre for å endre på dårlige vaner. Jeg synes ikke du skal synes noe galt om å være hjemme en helg om du føler for det så lenge du har en viss balanse i livet og føler at ting er ganske greit sosialt også. Lenke til kommentar
Faller Skrevet 11. juni 2015 Del Skrevet 11. juni 2015 Jeg ser ingen problemer med det. Folk er forskjellige, og har forskjellig behov for sosial stimuli. Det finnes ekstremt ekstroverte og introverte pluss alle mellom. Så om noen som er mer ekstroverte enn TS sier "**** er så sykt taper, det eneste han gjør er å sitte inne og game", betyr egentlig ingenting. Jeg syns forøvrig denne er en fin forklaring på hvordan introverte fungerer. Mvh Faller Lenke til kommentar
Turtledove Skrevet 11. juni 2015 Del Skrevet 11. juni 2015 "Time you enjoy wasting is not wasted time". Det er jo ditt liv, og du bestemmer helt selv hva du vil bruke tiden din på. Bruk det på noe du liker! Ikke kast den bort på å gjøre andre fornøyd med hva de synes at du burde gjøre eller ikke gjøre. Er det noe som er bortkastet, så er det i alle fall dét. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå