Gå til innhold

Ferie i Norge, tips?

Anbefalte innlegg

Hei hei :) 
jeg og kjæresten min skal på NORGE tur :) 
vi tar med oss telt, dyne og pute, vil bruke minst mulig penger på overnatting så vi har mer til opplevelser.
blir også glad om noen vet om veier uten overdrevent mange bomstasjoner :p 

vi skal til trollstigen, og atlanterhavsveien, derifra kjører vi i retning SØR :) 

• Noen som har tips til fine campinger hvor man kan få seg en dusj i samme slengen?  evnt andre steder hvor man kan sove i telt og/eller få seg en dusj. 
  • Fine opplevelser, musèer, fjorder, fjell, strender, grotter, gruver? 

Tilføy gjerne med det du vil, vi tar imot alt av tips og triks å skriver det ned i reise boka  :w00t: 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stryn synes jeg er utrolig fint. 

Har bodd på Strynsvatnet camping et par ganger, om det er billig eller ikke aner jeg ikke. Stryn sommerski er en kul opplevelse, og vil man ikke stå på ski, så er gamle strynefjellsvei en opplevelse i seg selv med mange meter høye brøytekanter midt på sommeren.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Nå vet ikke jeg helt hvor du bor, men bor iallfall i Oslo selv. I fjor kjørte jeg nesten samme strekning.

Når det gjelder overnatting så er jeg litt tilhenger av campinghytter om været blir dritt, hvor man også kan få seg en dusj. De kan du få fra 300 kr/natt. Var selv innom Geilo (via Kongsberg), Flåm, overnattet i Byrkjelo, Stryn, Geiranger, Åndalsnes (via trollstigen).

Vil iallfall anbefale å ta denne ruten.

Bruk tid på veien og ikke rush for mye. Det er så utrolig fint langs hele denne veien!

Håper det kommer til hjelp og at dere ikke har reist på ferie alt. God tur! :)

Lenke til kommentar

Det kan bli litt lang kjøring rundt Nordfjord-området..., siden jeg vil anbefale Vestkapp, Selje, Kannesteinen, og Kråkenes Fyr ute på/ved Stadt, for derefter å besøke Briksdalsbreen (og gjerne også flere steder i det området), før man så (obligatorisk) kjører innom bokbyen Fjærland (eller "bokhandelen", som den gjerne kalles blant flergangshandlende...).

Derefter kan man f.eks ta en "svipptur" tilbake til Skei, for å kjøre via Førde til Florø, hvorfra man kan ta en sightseeingtur til Kinn. (Florø har også et olje/maritimt museum.)

Ellers ? Ja, ellers har Sogn og Fjordane breer, stavkirker, tunneler, fjellveier, og generelt mye frisk luft... ;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...