Gå til innhold

Lydplanke til Altibox

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg kjøpte denne lydplanken for bedre lyd til film og tv. Jeg har en Samsung UE468005 46" tv.

Den har optisk kabel for tilkobling. Både tv og Altibox har utgang for slik kabel. 

Men problemet er bare at hvis jeg kobler den til Altibox, så får jeg ikke lyd fra den hvis jeg bruker Netflix.

Hvis jeg vil ha lyd fra Netflix, så må jeg plugge den i tv'n, Men da blir det lyd bare fra Tv høytalere hvis jeg ser film eller tv-program på vanlig måte.

Det er litt kronglete og jeg må sjonglere mellom fjernkontroll på soundbar og fjernkontroll Tv og da blir det for mye mas og ikke brukt.

Finnes det noen annen måte å få til dette på? Takker for gode tips :-)

https://www.dustinhome.no/product/5010807866/onkyo-sbt-200---soundbar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv med å sette lyd ut fra Altiboks-dekodere til 2-kanals. Om den sender ut optisk med surround, og planken din ikke kan ta imot det signalet blir det nok stille.

Ok..har logget inn på dekoder på Altibox Mine sider og min hjemmesentral/avanserte instillinger. Men det er ikke noen valg for lyd der.

Men det er et valg for UpNp. Skal prøve det men

På Tv under Altibox/instillinger/Lyd og bilde kan jeg velge mellom stereo og dolby digital. Har prøvd begge uten bedring.

Har også prøvd å koble til en vanlig 3,5mm lydkabel istedenfor den optiske. Planken har surroundlyd.

Lyden fra vanlig Tv fortsetter når jeg går inn i altibox, så damå jeg i tilfelle skrue ned lyden på planken og sette på lyd fra Tv høytalerene. Hvis jeg kaster fra verandaen så tror jeg den treffer sjøen.. :)

Lenke til kommentar

Hjemmesentralen er ikke dekoder, det er en ruter. Den formidler bare nettverket ditt hjemme.

Dekoderen er den du har mellom vegguttak og tv. Lyser det i den optiske kabelen når den er plugget i dekoder?

Lenke til kommentar

Er det lys virker dekoder-utgangen og kabelen. Da er det vel planken som sliter med noe...

Ja det er mulig. Men den for lyd fra dekoderen gjennom den optiske kabelen når jeg ser på tv. Jeg får også lyd fra Netflix, men da må jeg ta kabelen ut av dekoderen og plugge den inn i den optiske utgangen på baksiden av tv'n. Så det virker som appene på smart tv ikke formidler lyden gjennom routeren, men bare fra utgang på tv. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...