Ragnar Skj Skrevet 7. juni 2015 Del Skrevet 7. juni 2015 Kongsberg stasjon Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
HSP Skrevet 7. juni 2015 Del Skrevet 7. juni 2015 Ja, det vakke dumt. Fin komposisjon med flere flater som spiller godt sammen og som leder blikket mot paret i enden av tunellen. Jeg liker godt bilder hvor hovedmotivet tar liten del av bildeflaten, og det er på ingen måte lett å få til, men det greide du godt her synes jeg. Henning Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 7. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2015 Ja, det vakke dumt. Fin komposisjon med flere flater som spiller godt sammen og som leder blikket mot paret i enden av tunellen. Jeg liker godt bilder hvor hovedmotivet tar liten del av bildeflaten, og det er på ingen måte lett å få til, men det greide du godt her synes jeg. Henning I din stil Henning, selv om det er et stykke igjen til ditt nivå, men hjertelig takk for kommentar og at du likte bildet ! Skj Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 7. juni 2015 Del Skrevet 7. juni 2015 Som komposisjon er det vel lite å klage på her. Den står, sitter eller ligger fint alt etter som hvordan man ser det. Hvor informativt bildet er er vel en annen sak, men vi blir da hvertfall opplyst om at det skal være sakte fart inn mot sølv- og jazzbyen. Skulle jeg min vane tro pirke litt så må det bli å be om en gjenkloning av den grå trekanten oppe til høyre. Kanskje 2 mm. kutt til høyre også for å få elementet oppå betongen helt fram til bildekant hvilket ville føles bedre. Bare småting, men tror det vil høyne bildet. Men det er det Author som avgjør. Roar Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 7. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2015 Som komposisjon er det vel lite å klage på her. Den står, sitter eller ligger fint alt etter som hvordan man ser det. Hvor informativt bildet er er vel en annen sak, men vi blir da hvertfall opplyst om at det skal være sakte fart inn mot sølv- og jazzbyen. Skulle jeg min vane tro pirke litt så må det bli å be om en gjenkloning av den grå trekanten oppe til høyre. Kanskje 2 mm. kutt til høyre også for å få elementet oppå betongen helt fram til bildekant hvilket ville føles bedre. Bare småting, men tror det vil høyne bildet. Men det er det Author som avgjør. Roar Lar sensor få rett igjen, de små detaljene du nevner er lett å overse, men er absolutt med å gjøre bildet mer komplett når de rettes opp. Legger ikke ut ny versjon her, men i mitt private arkiv blir det slik du beskriver. Skj Lenke til kommentar
Fredrik N. Skrevet 7. juni 2015 Del Skrevet 7. juni 2015 Et veldig bra bilde, Ragnar! Supert komponert. De to herrene over har jo sagt det meste.. Mvh Fredrik Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 7. juni 2015 Del Skrevet 7. juni 2015 Ble ikke så værst det, spesielt hvis du gjør som Roar sier:) Likte at det er mennesker nedi "hølet" skaper liv i bildet. Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 7. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2015 Et veldig bra bilde, Ragnar! Supert komponert. De to herrene over har jo sagt det meste.. Mvh Fredrik Takk for hyggelig kommentar ! Skj Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 7. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2015 Ble ikke så værst det, spesielt hvis du gjør som Roar sier:) Likte at det er mennesker nedi "hølet" skaper liv i bildet. Takk for kommentaren. Alltid lurt å gjøre som Roar sier, godt vi har ham på dette forum. Skj 1 Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 7. juni 2015 Del Skrevet 7. juni 2015 Ble ikke så værst det, spesielt hvis du gjør som Roar sier:) Likte at det er mennesker nedi "hølet" skaper liv i bildet. Takk for kommentaren. Alltid lurt å gjøre som Roar sier, godt vi har ham på dette forum. Skj Ja det er sant! Jeg har lært mye fra ham Lenke til kommentar
Rolf Kristensen Skrevet 7. juni 2015 Del Skrevet 7. juni 2015 Synes du har greid å trylle frem ett bra og severdig bilde i ett rotete miljø. Paret i tunnelen blir liksom prikken over i`en Mvh. Rolf Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 7. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2015 Synes du har greid å trylle frem ett bra og severdig bilde i ett rotete miljø. Paret i tunnelen blir liksom prikken over i`en Mvh. Rolf Her var det i mitt hode nødvendig å ha med toget i overkant og deler av skiltet til venstre. Prisen å betale blir som du anfører litt rot i linjer og buer. Takk for din konstruktive kommentar ! Skj Lenke til kommentar
Gjest member-296438 Skrevet 7. juni 2015 Del Skrevet 7. juni 2015 Ble stilig dette:-) Det du har klart veldig godt her etter min mening, er de to personene i trappa, som jeg anser som hovedmotivet her. Toget og skiltene sier meg at her er det folk på farten. Har så dårlig tid til toget at de må ha treningstøy og god kondis for å rekke det..... Godt sett og den røde skjorta til personen til venstre topper hele bildet. Sammenfaller veldig bra med fargen på toget. Linjen som lyser opp i undergangen, er med på å gi fin dybde. Veldig bra dette Ragnar og gøy å se at du varierer så mye i motiver samtidig som du ikke er redd for å prøve nye ting. En flott bidragsyter her på Tek.no er du:-) Lenke til kommentar
GroKoDilla Skrevet 8. juni 2015 Del Skrevet 8. juni 2015 Meget bra! Du har fått med detaljer av såpass mange slag at bildet absolutt blir interessant! Inrømmer vel at nostalgien også griper meg litt - da jeg da har hatt min barndom i denne byen jeg nå svært sjelden besøker... Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 8. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2015 Ble stilig dette:-) Det du har klart veldig godt her etter min mening, er de to personene i trappa, som jeg anser som hovedmotivet her. Toget og skiltene sier meg at her er det folk på farten. Har så dårlig tid til toget at de må ha treningstøy og god kondis for å rekke det..... Godt sett og den røde skjorta til personen til venstre topper hele bildet. Sammenfaller veldig bra med fargen på toget. Linjen som lyser opp i undergangen, er med på å gi fin dybde. Veldig bra dette Ragnar og gøy å se at du varierer så mye i motiver samtidig som du ikke er redd for å prøve nye ting. En flott bidragsyter her på Tek.no er du:-) Takk for de varmende ord Pentaxen ! Det er en kjensgjerning at det er mye å hente som fotograf (amatør i mitt tilfelle) her på Bildekritikken ved 1: Å studere bildene med exif-data 2: Lese kommentarer som fotografen og andre skriver om bildene. 3: Forsøke å ta bilder basert på nye inntrykk av ovennevnte punkter. Når det gjelder dette bildet var jeg som deg ikke i tvil om at personene i trappen skulle være hovedmotivet og det øvrige i bildet utfyllende elementer. Jeg har imidlertid vært redd for at andre og mer prangende elementer som "Kongsberg stasjon" etc. ville ta bort oppmerksomheten. Fint å få tilbakemeldinger om at dette allikevel ikke har hatt så stor negativ betydning. Som du skriver så varierer jeg en del i mine motivvalg og billeduttrykk, men dette er nettopp etter inspirasjon fra andre bidragsyteres bilder her på Bildekritikken. Skj Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 8. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2015 Meget bra! Du har fått med detaljer av såpass mange slag at bildet absolutt blir interessant! Inrømmer vel at nostalgien også griper meg litt - da jeg da har hatt min barndom i denne byen jeg nå svært sjelden besøker... Hei Gro ! Litt nostalgi ute og går for mitt vedkommende også fordi jeg selv i til sammen 16 år har bodd og arbeidet i denne byen. Bildet her er tatt i sammenheng med jazzfestivalen i 2014. Skj Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg