Gå til innhold

7 ting du mister når du oppgraderer til Windows 10

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg lurer på om dette er noe noen har en løsning på. Jeg kjøpte meg en ny laptop før jeg dro på ferie til Berlin og fikk den oppdatert til Win 10. Liker Win 10 veldig med et klart unntak (hvis dette da er et Win 10 problem). Jeg får ikke til å koble meg til hotellets wifi (fikk det til på Iphone og Ipad), når jeg kobler opp, kobler seg til, men etterpå kobler ikke opp nettleseren slik at jeg får til å legge inn brukernavn og passord. Noen som kanskje vet hvordan jeg kan få løst dette?

Mvh Tor Inge

Lenke til kommentar

Står det at nettverkskortet har opprettet kontakt med det trådløse nettet?

Da burde det bare være å åpne et browservindu, og skrive inn vg.no eller et eller annet, og dermed burde hotellets påloggingsportal dukke opp og kreve sitt.

Hvis dette ikke skjer, så kan en nødløsning være å bruke iPhone som wifi hotspot. (iPhone er på nett via hotellets trådløse nett, PC er på nett via iPhone - samtidig.) Dette er selvsagt ingen holdbar løsning.

En annen ting kan være å prøve andre browsere. Hvis du har brukt Edge, prøv iexplore.exe. (Den ligger der.)

Kanskje det er et eller annet i browseren som tror at hotell-siden forsøker å "tilsnike" seg info?

Kanskje er det noe "protection"-greier som stopper script-kjøring på hotellets login-side?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Står det at nettverkskortet har opprettet kontakt med det trådløse nettet?

Da burde det bare være å åpne et browservindu, og skrive inn vg.no eller et eller annet, og dermed burde hotellets påloggingsportal dukke opp og kreve sitt.

Hvis dette ikke skjer, så kan en nødløsning være å bruke iPhone som wifi hotspot. (iPhone er på nett via hotellets trådløse nett, PC er på nett via iPhone - samtidig.) Dette er selvsagt ingen holdbar løsning.

En annen ting kan være å prøve andre browsere. Hvis du har brukt Edge, prøv iexplore.exe. (Den ligger der.)

Kanskje det er et eller annet i browseren som tror at hotell-siden forsøker å "tilsnike" seg info?

Kanskje er det noe "protection"-greier som stopper script-kjøring på hotellets login-side?

Er det mulig å bruke iPhone som WiFi hotspot samtidig som den er koblet til et annet WiFi?

For å få hotellets side opp, så bruk Internett Explorer. Deretter kan du prøve EDGE browseren.

Lenke til kommentar

Hei!

Gledelige nyheter. Jeg har kommet meg på nett. Jeg tror det må ha vært en feil i nettverkskortet, fordi da jeg oppdaterte til den nyeste som kom ut nå i august, kom systemet i gang.

En liten vrsel ting hvis det har problemer med wifi-systemet på hotell og lignende. Dere kan koble sammen Iphone og PC, men selv om Iphone har koblet seg til Wifi, brukes roaming for å få PC online. Og dette fungerer bare hvis du bruker Apple-ledningen til å koble de sammens, Hvis du bruker Wifi eler blåtann, så vil wifi til hotell kobles av fra Ihpone.

Men nå er jeg lykkelig. Vel, litt. Det er fortsatt godt over 30 grader i Berlin, og det er litt mye for en stakkars trønder som er vant med 10+.

Tusen takk for alle gode forslag,

Tor Inge

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Hei!

Gledelige nyheter. Jeg har kommet meg på nett. Jeg tror det må ha vært en feil i nettverkskortet, fordi da jeg oppdaterte til den nyeste som kom ut nå i august, kom systemet i gang.

En liten vrsel ting hvis det har problemer med wifi-systemet på hotell og lignende. Dere kan koble sammen Iphone og PC, men selv om Iphone har koblet seg til Wifi, brukes roaming for å få PC online. Og dette fungerer bare hvis du bruker Apple-ledningen til å koble de sammens, Hvis du bruker Wifi eler blåtann, så vil wifi til hotell kobles av fra Ihpone.

Men nå er jeg lykkelig. Vel, litt. Det er fortsatt godt over 30 grader i Berlin, og det er litt mye for en stakkars trønder som er vant med 10+.

Tusen takk for alle gode forslag,

Tor Inge

Da er det ledningen til iPhone som kobler den til pc'en og ikke WiFi. Normalt sett kan man bare koble til en eller ett punkt med en nettverks-enhet, så jeg trodde det kanskje var noe nytt, men den gang ei.

Lenke til kommentar

1-6 er intenting å grine over. 7 derimot frykter jeg Microsoft vil utnytte til søppel og annet dritt.

30958qw.jpg

Det vil jo redusere arbeidsmengden din når du må ta jobben med å renske PCen til familiemedlemer for alt mygelet de har infisert maskinen sin med. Mange familiemaskiner som inneholder mer virus og grums enn det du finner i hele redlight-distrikter.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...