thuen88 Skrevet 6. juni 2015 Del Skrevet 6. juni 2015 Hei kan noen fortelle meg hva alt her går til ? Har sitt litt på andre bilder her inne, men forgasseren er ikke 100% lik. Dette er en Dellorto PHBN 16mm. =) Lenke til kommentar
Janbanan123 Skrevet 6. juni 2015 Del Skrevet 6. juni 2015 (endret) det er til oljeinnsprøyting. to takts olje. kobles til med slange fra oljepumpen Endret 6. juni 2015 av Janbanan123 Lenke til kommentar
thuen88 Skrevet 7. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2015 Hvilken av de ? Og hva med resten? Lenke til kommentar
Janbanan123 Skrevet 7. juni 2015 Del Skrevet 7. juni 2015 (endret) 1 er hvis forgasserflottøren henger seg opp så vil bensinen renne ut der når den blir oversvømt. 2 er for å renske ut dritt i forgasseren, 3 er for dårlig bilde til å svare på. 4 er oljeinnsprøytning. Endret 7. juni 2015 av Janbanan123 Lenke til kommentar
thuen88 Skrevet 7. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2015 Kan 3 være bensintilførsel ? Du ser den på bilde 2 også, til høyre for 1. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 7. juni 2015 Del Skrevet 7. juni 2015 1. Lufting til flottørkammer. (Dette er ikke drenering/overflow. Den sitter alt for høyt til det). 2. Drenering og evt. "overflow". (varierer litt avhengig av forgasser). 3. Bensintilførsel. 4. Oljetilkobling. Lenke til kommentar
Janbanan123 Skrevet 7. juni 2015 Del Skrevet 7. juni 2015 1. Lufting til flottørkammer. (Dette er ikke drenering/overflow. Den sitter alt for høyt til det). 2. Drenering og evt. "overflow". (varierer litt avhengig av forgasser). 3. Bensintilførsel. 4. Oljetilkobling. Hvis flottøren henger seg opp så kommer det bensin ut av nippel nummer 1. og den nummer 2 er kjekk å ha hvis du får dritt i forgasseren, da skrur du bare ut skruen der og dritten renner ut. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 7. juni 2015 Del Skrevet 7. juni 2015 1. Lufting til flottørkammer. (Dette er ikke drenering/overflow. Den sitter alt for høyt til det). 2. Drenering og evt. "overflow". (varierer litt avhengig av forgasser). 3. Bensintilførsel. 4. Oljetilkobling. Hvis flottøren henger seg opp så kommer det bensin ut av nippel nummer 1. og den nummer 2 er kjekk å ha hvis du får dritt i forgasseren, da skrur du bare ut skruen der og dritten renner ut. Bensinen vil renne ut i luftfilteret eller innsuget før den når helt opp til toppen av forgasseren hvor nippel 1 sitter. Lenke til kommentar
Janbanan123 Skrevet 7. juni 2015 Del Skrevet 7. juni 2015 1. Lufting til flottørkammer. (Dette er ikke drenering/overflow. Den sitter alt for høyt til det). 2. Drenering og evt. "overflow". (varierer litt avhengig av forgasser). 3. Bensintilførsel. 4. Oljetilkobling. Hvis flottøren henger seg opp så kommer det bensin ut av nippel nummer 1. og den nummer 2 er kjekk å ha hvis du får dritt i forgasseren, da skrur du bare ut skruen der og dritten renner ut. Bensinen vil renne ut i luftfilteret eller innsuget før den når helt opp til toppen av forgasseren hvor nippel 1 sitter. ' http://www.mopedportalen.com/forum/topic/280122-forgasser-info/ Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 7. juni 2015 Del Skrevet 7. juni 2015 (endret) Det at en dude på et mopedforum sier noe betyr ikke at det er riktig. Poenget med en slik drenering er at bensinen skal renne ut via en slange og ned under motorsykkelen/mopeden i stedet for å fylle luftfilter og motor med bensin. Da må nødvendigvis dreneringa sitte lavere enn forgasserboringa. Derimot er forgasseren avhengig av atmosfæretrykk inne i flottørkammeret og det oppnås med denne. Her er eksempel på hvordan det gjøres: Edit: Men det har ingenting å si. Det skal bare kobles til en slange som skal gå til "ingenting" uansett. Endret 7. juni 2015 av sedsberg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå