Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1 er hvis forgasserflottøren henger seg opp så vil bensinen renne ut der når den blir oversvømt. 2 er for å renske ut dritt i forgasseren, 3 er for dårlig bilde til å svare på. 4 er oljeinnsprøytning.

Endret av Janbanan123
Lenke til kommentar

1. Lufting til flottørkammer. (Dette er ikke drenering/overflow. Den sitter alt for høyt til det).

2. Drenering og evt. "overflow". (varierer litt avhengig av forgasser).

3. Bensintilførsel.

4. Oljetilkobling.

 

 

Hvis flottøren henger seg opp så kommer det bensin ut av nippel nummer 1.

 

og den nummer 2 er kjekk å ha hvis du får dritt i forgasseren, da skrur du bare ut skruen der og dritten renner ut.

Lenke til kommentar

 

1. Lufting til flottørkammer. (Dette er ikke drenering/overflow. Den sitter alt for høyt til det).

2. Drenering og evt. "overflow". (varierer litt avhengig av forgasser).

3. Bensintilførsel.

4. Oljetilkobling.

 

 

Hvis flottøren henger seg opp så kommer det bensin ut av nippel nummer 1.

 

og den nummer 2 er kjekk å ha hvis du får dritt i forgasseren, da skrur du bare ut skruen der og dritten renner ut.

 

Bensinen vil renne ut i luftfilteret eller innsuget før den når helt opp til toppen av forgasseren hvor nippel 1 sitter.

Lenke til kommentar

 

 

1. Lufting til flottørkammer. (Dette er ikke drenering/overflow. Den sitter alt for høyt til det).

2. Drenering og evt. "overflow". (varierer litt avhengig av forgasser).

3. Bensintilførsel.

4. Oljetilkobling.

 

 

Hvis flottøren henger seg opp så kommer det bensin ut av nippel nummer 1.

 

og den nummer 2 er kjekk å ha hvis du får dritt i forgasseren, da skrur du bare ut skruen der og dritten renner ut.

 

Bensinen vil renne ut i luftfilteret eller innsuget før den når helt opp til toppen av forgasseren hvor nippel 1 sitter.

 

'

http://www.mopedportalen.com/forum/topic/280122-forgasser-info/

Lenke til kommentar

Det at en dude på et mopedforum sier noe betyr ikke at det er riktig. Poenget med en slik drenering er at bensinen skal renne ut via en slange og ned under motorsykkelen/mopeden i stedet for å fylle luftfilter og motor med bensin. Da må nødvendigvis dreneringa sitte lavere enn forgasserboringa.

 

Derimot er forgasseren avhengig av atmosfæretrykk inne i flottørkammeret og det oppnås med denne.

 

Her er eksempel på hvordan det gjøres:

post-18544-0-08239500-1433698724.jpg

 

Edit: Men det har ingenting å si. Det skal bare kobles til en slange som skal gå til "ingenting" uansett.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...