atrax Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Jeg er på utkikk etter en distro som skal brukes på en spillserver, så jeg trenger ikke noe GUI, web-browsere, printerstøtte eller alskens småprogrammer til ditt og datt. Finnes det en distro som er ribbet for alt unødvendig som kan ta hd-plass og cpu-kraft? Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 http://www.damnsmalllinux.org, får plass på en 64 mb USB-stick Lenke til kommentar
gspr Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Minste: Tomsrtbt (passer på 1 diskett) Vel å merke er den absolutt ikke egnet for å kjøre som spillserver. For det ville jeg brukt en Debian, der du ikke legger inn NOE annet enn base-systemet (og kanskje en editor o.l.). Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Støtter siste inlegg. Debian base-install. Så apter du de ekstra tingene du eventuellt trenger. Lenke til kommentar
atrax Skrevet 10. november 2003 Forfatter Del Skrevet 10. november 2003 Ok, takk for tipsa! Skal begi meg ut på Debian...håper det ikke er altfor vanskelig å sette seg inn i.. Uanz vet jeg jo hvor jeg skal spørre om hjelp Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Støtter siste inlegg. Debian base-install. Så apter du de ekstra tingene du eventuellt trenger. Kanskje ikke rart du er helt enig når dere begge er helt like GNU'er Bare han ene har en litt finere en som har antydning til AA.. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Støtter siste inlegg. Debian base-install. Så apter du de ekstra tingene du eventuellt trenger. Kanskje ikke rart du er helt enig når dere begge er helt like GNU'er Bare han ene har en litt finere en som har antydning til AA.. Et godt tidspunkt for meg å legge inn en ny gnu tilpasset den nye avatatstørrelsen *grin* Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Et godt tidspunkt for meg å legge inn en ny gnu tilpasset den nye avatatstørrelsen *grin* Ahh, mycket betre! Min egen avatar er ennå drit da. jeg har en ny en, må bare stresse med å få lagt den ut. Skolenettverk er drit Men mini-installasjon, du har jo RUNT da. Også noen andre nettverks-testere Det jeg hadde gjort var å fyre inn et gentoo system og kompilere min egen herlige kernel fullt "laget" til pcen.. Gentoo ifra stage 1.. Heeerlig, kjører det på laptopen Lenke til kommentar
tjoo.. Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Gentoo ifra stage 1.. Heeerlig, kjører det på laptopen oftropic: Kan du forklare meg hva vitsen med en stage1-installasjon er iforhold til en stage2-installasjon? Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Gentoo ifra stage 1.. Heeerlig, kjører det på laptopen oftropic: Kan du forklare meg hva vitsen med en stage1-installasjon er iforhold til en stage2-installasjon? Du optimalisere GCC, når du har gjort dette synes jeg at den jobber mye raskere.. Eller er det etter stage1? Uansett, stage1 tar _liten_ tid(iallfall på min laptop), og da får du jo et 100% optimalisert system Wohoo... Et kontra-spørsmål: Hvorfor ikke? Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Siden det allerede var snakk om ny avatar i denn tråden, så må vi jo nesten få gratulere deg også Velmont Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Siden det allerede var snakk om ny avatar i denn tråden, så må vi jo nesten få gratulere deg også Velmont Takk-takk! Laget fra bunn, men basert på LordError sin alinux.no avatar jaja, nå sparker damen meg ut her.. Sees. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå