Gå til innhold

Mini-installasjon av linux

atrax

Anbefalte innlegg

Jeg er på utkikk etter en distro som skal brukes på en spillserver, så jeg trenger ikke noe GUI, web-browsere, printerstøtte eller alskens småprogrammer til ditt og datt. Finnes det en distro som er ribbet for alt unødvendig som kan ta hd-plass og cpu-kraft?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Støtter siste inlegg. Debian base-install. Så apter du de ekstra tingene du eventuellt trenger.

Kanskje ikke rart du er helt enig når dere begge er helt like GNU'er :p Bare han ene har en litt finere en som har antydning til AA.. :)

Et godt tidspunkt for meg å legge inn en ny gnu tilpasset den nye avatatstørrelsen *grin*

Lenke til kommentar
Et godt tidspunkt for meg å legge inn en ny gnu tilpasset den nye avatatstørrelsen *grin*

Ahh, mycket betre! Min egen avatar er ennå drit da. jeg har en ny en, må bare stresse med å få lagt den ut. Skolenettverk er drit :(

Men mini-installasjon, du har jo RUNT da. Også noen andre nettverks-testere ;)

Det jeg hadde gjort var å fyre inn et gentoo system og kompilere min egen herlige kernel fullt "laget" til pcen.. Gentoo ifra stage 1.. Heeerlig, kjører det på laptopen :)

Lenke til kommentar
Gentoo ifra stage 1.. Heeerlig, kjører det på laptopen :)

oftropic: Kan du forklare meg hva vitsen med en stage1-installasjon er iforhold til en stage2-installasjon?

Du optimalisere GCC, når du har gjort dette synes jeg at den jobber mye raskere.. Eller er det etter stage1? :)

Uansett, stage1 tar _liten_ tid(iallfall på min laptop), og da får du jo et 100% optimalisert system :D

Wohoo... Et kontra-spørsmål: Hvorfor ikke? ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...