Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Asus Z77 LK-V VGA led lyser


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har som oftest kunne klare å komme frem til slike feil som jeg nå beskriver selv, men nå må jeg spørre noen andre om råd.

Problemet mitt er som følgende.

 

 

Hadde et 1366 HK med en 950 CPU og 220GT kort, alt fungerte som det skulle. OS er installert på en OCZ revodrive 120GB.

 

Fikk tak i et Asus z77 LK-V med en 3770. Tok sjangsen på at å dytte inn disken var nok, og riktig som jeg var så startet maskinen som den skulle. Her brukte jeg iGPU.

Møtte på et problem med nettverk, og at jeg ikke fikk installert realtek driveren. Den gav meg feilmelding på feilmelding om at den ikke fant noen adapter og at dette kunne skyldes deep sleep.

Googlet i vei og fant ut at å resette CMOS / Batteri skulle gjøre susen. Etter dette fikk jeg ikke lenger bilde på skjermen med iGPU.

Dytter jeg inn 220GT i PCI slot 2 finner den ikke skjermkortet. Her får jeg VGA lyset frem og boot device.

Bytter jeg revodriven til slot 2 og 220GT til slot 1 får jeg bilde, men finner ikke disk. og får opp at det er ingen boot device å finne.

Jeg har 4x4GB Kingston minne, men maskinen detekterer bare 8. Sjekker med Asus info i bios og den klarer å lese alle 4 slottene som populert.

 

Prøvde å oppdatere bios til siste, men dette lot seg ikke gjøre. Noe virker galt.

Jeg vet at maskinvaren fungerer som den skal.

 

Jeg har sjekket i bios om jeg får velge iGPU, men til ingen nytte.

Reset av batteri, tømt alle kondensatorer, reseata minne osv, har gjort alt.

Noen som vet hvofor jeg ikke får PCI slot 2 til å fungere? Hvorfor får jeg ikke iGPU oppe å går?

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, føler jeg ikke har forklart meg godt nok.

 

Etter reset av CMOS og fjernet batteri får jeg ikke en av to ting.

Enten får jeg bilde via 220GT eller så får jeg ikke bilde og lagringsdisk.

 

..

Så dette har ikke noe med Windows å gjøre.

Jeg har sikkerhetskopiert disken så den saken er grei, men hadde vært irriterende om jeg måtte droppe den..

 

Integrert GPU vil ikke starte...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...