rΟb Skrevet 6. juni 2015 Del Skrevet 6. juni 2015 Hei, jeg lurte på hvorfor jeg får mindre nett enn jeg har betalt for. Har koblet til nettet trådløst og nettverkskortet mitt er: ASUS PCE-N15 11n PCI-E Adapter som jeg har kjøpt fra komplett ( https://www.komplett.no/asus-pce-n15-11n-pci-e-adapter/746274). Dette er hva jeg får (har betalt for 75/75); Er det noen som vet hva jeg kan gjøre for å få bedre nett (ikke kommenter at jeg burde koble til med kabel for jeg vil helst ha trådløst). På forhånd takk Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 6. juni 2015 Del Skrevet 6. juni 2015 For at Altibox skal gidde å svare i det hele tatt, må du iallefall måle nettet ved å plugge pc med kabel rett i modem, da eliminerer du dårlige nettverkskort og rutere som de ikke har skylden for. Gjør det, se om problemet ligger inn til huset eller inne i huset. 2 Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 6. juni 2015 Del Skrevet 6. juni 2015 Hva er farten på den trådløse routeren din? Og bare sånn for "morro" skyld, koble deg til med en kabel for å se om det er faktisk altibox som er problemet. 1 Lenke til kommentar
rΟb Skrevet 6. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2015 Har prøvd med kabel og da får jeg nærmere 75 (rundt 70). Men er det noe annet dere kan anbefale for har ikke så lang nettverkskabel at jeg kan få den helt bort til den stasjonære pcen. Vil helst ha noen midlertidig helt til jeg skal kjøpe kabel på tirsdag. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 6. juni 2015 Del Skrevet 6. juni 2015 Har prøvd med kabel og da får jeg nærmere 75 (rundt 70). Men er det noe annet dere kan anbefale for har ikke så lang nettverkskabel at jeg kan få den helt bort til den stasjonære pcen. Vil helst ha noen midlertidig helt til jeg skal kjøpe kabel på tirsdag. Good, da er neste steg: Hvilken ruter brukes? Og har du mulighet til å låne og prøve et annet nettverkskort, eller måle med en annen pc feks en bærbar? 1 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 6. juni 2015 Del Skrevet 6. juni 2015 da får du ihvertfall hva du betaler for. Hvordan er styrken på WLANet? Lenke til kommentar
rΟb Skrevet 6. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2015 På routeren står det: RT-AC66U Dual Band 3x3 802.11AC Gigabit Router Det er ASUS Router, det er alt jeg vet Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 6. juni 2015 Del Skrevet 6. juni 2015 Er det den store svarte Telsey routeren til altibox du har? Den med to antenner på hver side? Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 6. juni 2015 Del Skrevet 6. juni 2015 På routeren står det: RT-AC66U Dual Band 3x3 802.11AC Gigabit Router Det er ASUS Router, det er alt jeg vet Det er en god Router, har du mulighet til å plugge rett i ruteren med kabel og måle? Så kan den også elimineres. 1 Lenke til kommentar
rΟb Skrevet 6. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2015 har mulighet til å koble til med en laptop men ikke den stasjonære Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 6. juni 2015 Del Skrevet 6. juni 2015 har mulighet til å koble til med en laptop men ikke den stasjonære Er det bare din stasjonære som har dårlig resultat? Lenke til kommentar
rΟb Skrevet 6. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2015 Nei, den bærbare her dårlig resultet trådløst den også, men det er bare en dårlig skolepc. Har 76/50 på den bærbare koblet til med kabel. Lenke til kommentar
rΟb Skrevet 6. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2015 Bærbare har: 76/50 med kabel 21/17 trådløst Stasjonære har: 9/10 trådløst vet ikke hvor mye med kabel Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 6. juni 2015 Del Skrevet 6. juni 2015 Nei, den bærbare her dårlig resultet trådløst den også, men det er bare en dårlig skolepc. Har 76/50 på den bærbare koblet til med kabel. Hva med trådløst hvis du har bærbar ganske nær ruteren? Har du veldig dårlig signal til ruteren fra der stasjonære står? Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 6. juni 2015 Del Skrevet 6. juni 2015 ett annet spørsmål, hva slags innstillinger har du må nettverkskortet evt trådløs router om det står b/g eller n at det ikke er satt til b som er en maks overføring på 11 Mbps Lenke til kommentar
rΟb Skrevet 6. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2015 ett annet spørsmål, hva slags innstillinger har du må nettverkskortet evt trådløs router om det står b/g eller n at det ikke er satt til b som er en maks overføring på 11 Mbps kan du prøve å forklare, vet ikke forskjell eller hvordan man endrer det Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 6. juni 2015 Del Skrevet 6. juni 2015 (endret) gå inn på kontrollpanelet/device manager/network manager dobbeltklikk på nettverkskortet så får du opp innstillingene til nettverkskortet. kjører ikke trådløst selv så får ikke opp veien videre men skulle være mulig å finne det der men muligens på fanen det står advanced på. Har engelsk vesrsjon av windows så husker ikke eksakt hva det er oversatt til norsk. en annen vei er høyreklikk på nettverksikonet nede på oppgave linjen/change adapter settings og dobbeltklikk på nettverksikonet Endret 6. juni 2015 av Lugmeister Lenke til kommentar
rΟb Skrevet 6. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2015 gå inn på kontrollpanelet/device manager/network manager dobbeltklikk på nettverkskortet så får du opp innstillingene til nettverkskortet. kjører ikke trådløst selv så får ikke opp veien videre men skulle være mulig å finne det der men muligens på fanen det står advanced på. Har engelsk vesrsjon av windows så husker ikke eksakt hva det er oversatt til norsk. Har engelsk selv så det passet bra. står at jeg har IEEE 802.11b/g/n Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 6. juni 2015 Del Skrevet 6. juni 2015 Bor du tett? Altså er det mye andre nettverk nærme? Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 6. juni 2015 Del Skrevet 6. juni 2015 (endret) da burde den fungere på alle hastigheter på asus routeren går du inn på wireless innstillingene og ser hva wireless moden er satt til. de står som regel på default auto for å kunne bruke alle variantene. Lurer også på om det er (trådløs)router levert av nett leverandøren din som du har koblet asusen din mot da det også kan forårsake hastighetstap. Dobbel DHCP server med NAT (network adress translation) og brannvegg kan føre til komplikasjoner. edit 2: Dersom det er lang avstand mellom pc og trådløs router med vegger mellom kan også føre til hastighets tap. Istedet for trådløs så er det også mulig å bruke homeplug nett via strømkablene men der kan det også bli en del ting som skaper trøbbel sik som lengde på kursen og om de står på forskjellige kurser å må vi sikringsskapet. Endret 6. juni 2015 av Lugmeister Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå