BMWCoupeFtw Skrevet 6. juni 2015 Del Skrevet 6. juni 2015 Hei! Har alltid hatt lyst å lage musikk, spesielt elektronisk. Alt fra electronica til house. Holder på å lære meg fruity loops, men det er så forbaska vanskelig å prøve å skape noe når man ikke har ett instrument eller noe foran seg, kun mus & tastatur. Så tenkte å investere i en midi keyboard. Hva anbefaler dere? Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 6. juni 2015 Del Skrevet 6. juni 2015 Hvor mange tangenter vil du ha da? 25, 49 og 61 er vel standardene på Midi. Ville nok valgt en av de to sistnevnte. Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 6. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2015 Ja tenkte 49 eller 61 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 6. juni 2015 Del Skrevet 6. juni 2015 (endret) Kommer vel helt an på hva du trenger. Det finnes knøttsmå ultraportable kontrollerkeyboards med knapt en oktav, helt til fullsize piano og ørten forskjellige midikontrollere. Du finner greie løsninger fra f.eks Edirol (undermerke av Roland), M-Audio og Korg. Ta deg gjerne en tur innom en musikkbutikk og prøv forskjellig for å finne det som passer deg best. Selv synes jeg 49 tangeter er bra om det er plass til det. Nå bruker jeg en Alesis micron på 37 tangenter. Det fungerer også som en grei kontroller og er en søt liten virtual analog synth med samme motoren som storebroren ion. Den har ikke USB da så da må du slenge på et midi-interface. Akai kjøpe opp Alesis og modda den litt og kjørte den ut på markedet igjen, så dette er samme ulla. http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=58016878 Endret 6. juni 2015 av vidor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå