vlasi123 Skrevet 6. juni 2015 Del Skrevet 6. juni 2015 Hei, jeg har hatt eksamen for en uke siden nå, klare ikke helt å slappe av pga vet ikke hva som må til for å bestå på forkurs karakterene. Er det noen som har en viss peiling hvor mange % eller poeng eller hva som helst som må til for å bestå en VGS R1 og R2 matte og fysikk 1? Dette er gjennom RKK forkurs, håper noen som vet dette. Jeg har svart på¨ca 3 av 6 oppgaver, svar på nesten alle oppgavene der. Fysikken svarte jeg på alle oppgaveene. Men vet ikke om noe er rett. Vil bare ca vite hvordan en sensor tenker. Går det bare på¨poeng eller om du får små poeng for at du kanskje har vist at du forstår men klarer ikke å utregne dette stykke ? Takk for svar på forhond Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 6. juni 2015 Del Skrevet 6. juni 2015 (endret) Hei, jeg har hatt eksamen for en uke siden nå, klare ikke helt å slappe av pga vet ikke hva som må til for å bestå på forkurs karakterene. Er det noen som har en viss peiling hvor mange % eller poeng eller hva som helst som må til for å bestå en VGS R1 og R2 matte og fysikk 1? Dette er gjennom RKK forkurs, håper noen som vet dette. Jeg har svart på¨ca 3 av 6 oppgaver, svar på nesten alle oppgavene der. Fysikken svarte jeg på alle oppgaveene. Men vet ikke om noe er rett. Vil bare ca vite hvordan en sensor tenker. Går det bare på¨poeng eller om du får små poeng for at du kanskje har vist at du forstår men klarer ikke å utregne dette stykke ? Takk for svar på forhond Tror de sier 40% ca. Ligger Forøvrig løsningsforslag på både matte å fysikk her i en annen tråd. Her er tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1667825 Endret 6. juni 2015 av Salvesen. Lenke til kommentar
War Skrevet 6. juni 2015 Del Skrevet 6. juni 2015 Mener det var 40%ish i 2006 også da jeg tok. Du kan kanskje vinne noen få poeng på å prøve å regne ut, bruke feil tall pga feil svar, men regnet på rett måte ol. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 6. juni 2015 Del Skrevet 6. juni 2015 Mener det var 40%ish i 2006 også da jeg tok. Du kan kanskje vinne noen få poeng på å prøve å regne ut, bruke feil tall pga feil svar, men regnet på rett måte ol. Jeg har samme inntrykket, det å "tenke" rett skal gi noen pluss iallefall. Men de slår nok bare inn om en ligger på vippepunktet mellom to karakterer. Lenke til kommentar
vlasi123 Skrevet 8. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2015 Har, hørt at 40% er normalt på Høyskole. Men ikke på forkurs. Dette er jo VGS fag så har hørt rundt og mellom 25-30% men ingen som har et skikklig svar på det høres det ut som Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 8. juni 2015 Del Skrevet 8. juni 2015 (endret) Har, hørt at 40% er normalt på Høyskole. Men ikke på forkurs. Dette er jo VGS fag så har hørt rundt og mellom 25-30% men ingen som har et skikklig svar på det høres det ut som Det har blitt nevnt på forelesning flere ganger... Mener bestemt på at det er ca 40% Og det er ikke VGs fag, det er høyere utdanning. Dog stoff på VGs nivå. Endret 8. juni 2015 av Salvesen. Lenke til kommentar
ZerothLaw Skrevet 8. juni 2015 Del Skrevet 8. juni 2015 Var 40% på HiT når jeg tok eksamen der i 2012. Lenke til kommentar
vlasi123 Skrevet 9. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2015 Om det er noen andre som har problemet for dette seinare så er det 24.5 % er stå karakter og 12 poeng Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 9. juli 2015 Del Skrevet 9. juli 2015 Om det er noen andre som har problemet for dette seinare så er det 24.5 % er stå karakter og 12 poeng Hvor har du dette i fra? Foreleser ved UiS har vært sensor i 10 år(11 om han var i år også men det vet jeg ikke) og han mente på at det var 40%... Lenke til kommentar
vlasi123 Skrevet 10. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2015 Klagde på prøve og fikk vite alt av poeng sum og %. Dette er vidergående fag kan ikke samenlignes med høyskole. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 10. juli 2015 Del Skrevet 10. juli 2015 Klagde på prøve og fikk vite alt av poeng sum og %. Dette er vidergående fag kan ikke samenlignes med høyskole. Pensum er tatt fra vidergående ja, men det er en del av den maritime høgskoleutdanningen. Men jeg velger å tro på foreleser og det han sier. Selv om han muligens har dratt det litt opp for å motivere andre til å legge seg høyere for å bestå. Noe som forsåvidt er lurt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå