Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] Elektrisk problem(Ford Focus 2008)

Anbefalte innlegg

Hei, eg har ein Ford Focus 2008 model som no har noken elektriske problem. Når eg kjører så av og til da lyser putselig alle varsellamper, står motor problem og alle feil meldinger så tar det 2-7sek så er alt normalt igjen, og i mens alt det kommer så muster eg all effekt i gass pedalen. Men det skjer ikkje hvergang, av og til kan det ikkje skje og av og til kan der skje 2ganger på rad. Har selfølgelig kjørt som litte som muligt etter det skjedde berre får og testa. Og alt eg har prøvd er og sjekke sikringer men der ser alt bra ut, koblet fra batteriet og lot det stå av i noken minutt før testet igjen. Og det var i går og på alle test turer i går så fungerte alt som normalt igjen, men idag er det tilbake.

Eg skal selfølgelig ringe og hørre med Ford verkstedet her på Mandag, men berre lurer på om noken her har verdt borti det samme og veit ca hva som er gale og hvor mye det vill koste og fikse osv...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Eg har gått gjennom alle kabler inne i bilen og ikkje funnet noke gale med kabler der. Har startet i motorrommet men ser ingenting til no, men har fortsatt noen plasser igjen der eg så vidt kommer til. Og den var inne på Ford verksted for ei stond siden der dei tok diagnosetest og slikt men dei fant ingenting.

Og etter eg hadde sjekket kabler inne i selve bilen så tok eg den på test tur igjen og det funket fint 1dagen, som er vanlig etter batteriet har verdt frakoblet. Men så neste dag kom problemene igjen men var verre enn før, dei varte lenger og kom oftere. Og av og te fekk eg ikkje start på bilen før du måtte vente like lenge som probleme pleier og vare mens bilen var i gang før du fikk start. Så eg veit snart ikkje ka ska sjekka mer, verksteden sa sjekke alle kabler er neste steg som eg valgte og gjer sjøl sio dei regna med da vill kosta MINIMUM 8-10 000 med fortsatt ingen garanti på og finne problemet..

Så alle ledninger, jording osv eg har sitt til no ser heilt fint ut. Noen ledninger inne i bilen under golvmatten låg på masse grus som var komt under der men dei ledningen, pakningene og alt og ser heilt fint ut...

Lenke til kommentar

Takk for svar til no! Har no pusset, renset, sjekket osv av alle jordinger i motorrommet. Alt såg fint ut fra før, men tok no og pusset osv alt før satt alt fint sammen igjen. Men allerede når sku starte bilen var problemet der fortsatt, så fekk ikkje start, alle varselampa lyse og står feilmelding. Så no har batteriet stått til lading i 1,5time så får sjå om det gjør noken forskjell når det er ferdig ladet. Uansett om eg tviler på det hjelper men er snart einaste ting som ikkje eg prøvd...

Lenke til kommentar

Eg skal se på den linken når eg har tid, men ja er flere med Focus som har elektrisk problem. Problemet er att er jo ikkje så lett og hjelpe hverandre, siden alle har forskjellige elektriske problem...Den står no til lading og er ikkje ferdig lada endo, har ladet i i no ca 8tima så får se etter på får og teste batteri og dynamo. Tar nok litt tid og lade opp batteriet siden det har ligget flere uker i ein bod no.

Edit: Der tok eg av ladingen, stått i rett over 12timer no men er ikkje full ladet, så tok av og sjekker mer i måro. Men tar det som problemet ligger med batteriet, eventuelt dynamo?

Endret av Martin93
Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Eg skal se på den linken når eg har tid, men ja er flere med Focus som har elektrisk problem. Problemet er att er jo ikkje så lett og hjelpe hverandre, siden alle har forskjellige elektriske problem...Den står no til lading og er ikkje ferdig lada endo, har ladet i i no ca 8tima så får se etter på får og teste batteri og dynamo. Tar nok litt tid og lade opp batteriet siden det har ligget flere uker i ein bod no.

Edit: Der tok eg av ladingen, stått i rett over 12timer no men er ikkje full ladet, så tok av og sjekker mer i måro. Men tar det som problemet ligger med batteriet, eventuelt dynamo?

Hei. Jeg lurer på om du fant noen løsning til slutt? Dette ligner på utfordring jeg har med min bil C-max (som jo i grunn er en Focus variant). Hvis du lenger er aktivt her inne på diskusjon og ser dette...

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1798429&hl=

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har kjøpt et nytt batteri og håper på masse flaks, på at det kanskje kan løse ett eller flere problem. Noen har erfart etter lesing på nett at bytte av batteri kan løse noen elektriske merkeligheter.

Litt merkelig er det jo at flere sensorer i bilen streiker samtidig.

Har for øvrig byttet dieselpartikkelfilter, gul motorlampe forsvant, men ikke melding om motorfeil i display. Motoren er også i redusert modus.

Lenke til kommentar

Hei. Jeg lurer på om du fant noen løsning til slutt? Dette ligner på utfordring jeg har med min bil C-max (som jo i grunn er en Focus variant). Hvis du lenger er aktivt her inne på diskusjon og ser dette...

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1798429&hl=

Beklager litt seint svar, men eg fant ut problemet. Ford merksted fant ingenting og hadde ingen ide om hva det kunne ver. Men eindag eg gjor test kjøring og problemet kom igjen så ristet eg litt på instrumentpanelet, ettersom kom på att det er snart eineste del eg ikkje har sjekket. Og fant då ut att det kan fikse(veldig midlertidig ofc) problemet og når du rister litt på den igjen så kommer det tilbake. Så åpnet instrument panelet forsiktigt og eg kunne ikkje sjå noke som såg dårligt ut. Så snakket litt med Pappa om det, siden han var bilmekaniker enn gang i tiden, og han kunne ikkje sjå noke. Men så tilfeldigvis hørte Mamma oss snakka om loddinga att ho jobbe med ein som fikser loddinger, så tok det med til han. Og han kunne se enn lodding som var litt dårlig og han fikset det og har funket helt fint siden det

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Hei. Jeg har en ford focus 2012 mod. Under kjøring begynte plutselig alle varsellamper å lyse og alt av feilmeldinger kom opp før alt ble helt svart. Motoren gikk og jeg kunne kjøre, og musikken spilte, men det var det. så kunne det plutselig bli normalt igjen helt til det klikket igjen. Veldig ekkelt å ikke ha noe lys hverken inni eller på bilen, spesielt i mørket. Hadde bilen på verksted, de fant ikke noe feil. Så etter en liten stund begynte samme regla igjen under kjøring. Tok da kontakt med ford verksted og sa en feil en vei måtte det jo være. Så etter å hatt bilen flere dager fant de ut av feilen, det var en modul som styrer alt det elektriske, så de byttet den, da virket alt helt fint. I EN uke, så nå begynte den igjen idag. Så er det flere som har hatt akkurat dette problemet? 

Leste noe over om loddinger, men ville ikke da musikken også forsvunnet? 

"Håper" noen kjenner til problemet og har ett svar, for det har tydeligvis ikke verkstedet..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...