Gå til innhold

Trenger litt input fra noen med greie på skjermkort og gaming.


Hoxn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har kortene med 1 vifte, 2 vifter og 3 vifter.

 

Mener dere da at det er det kortene deres har med 100% load 24/7 365? ikke bare i spill eller i benchmarks.

Og da med 2 eller flere i kassa?

 

En rig med 290x x2 med 3 vifter pr kort med 1 slot imellom støyer mer en 10 stk 970 delt på 5 u4-rackkasser , 970iene er også klokket og 2 av de har referansekjøler.

 

Skal montere vann på ene 290x og 3partsvifte på det endre 290x straks, da kan jeg sammenligne 5 forskjellige kjølere på de.

 

Her ligger core på 94C 24/7 på referansekortene ( noe den skal med mindre kjøleren er supergod)

88c ca med 2 vifter og 80ish med 3 vifter.

Da er viftene ca 70% load på alt utenom referansekortene som har 90ish%

Nå blir det jo ikke riktig å sammenligne hvor mye kortene støyer i ett dårlig oppsett.

 

Poenget er jo at hvis du gir kortet gode vilkår så støyer det ikke så mye.

Lenke til kommentar

Oppsettet er bra, AC-kjølet rom, noctuavifter til tusenlapper, gode luftige corsait 540-kabinetter ol, slot mellom kortene , radiator på cpu som dumper varmen ut.

 

Men på load, ja ikke mange belaster de så mye, så støyer de.

Men spill belaster de ofte 70ish % og iallefall varmt om man klokker, noe man ønsker til spill.

Og siden det bråker som en vinkelkutter hos meg, så tenker jeg ikke det er helt stille under spilling heller.

 

Med 970 /980 kan man gjøre det samme som jeg gjør og det er fortsatt stille.

Lenke til kommentar

hiver meg med på dette :-D  fikk mye bra svar på denne tråden..
kjører sjøl 2600 klokka.. ( husker ikke specs) , men tenker og på 970 frozr kortet...
spiller bare world of warcraft, og har et 5970HD x 2 kortet som i og for seg er helt oki, men vil kjører wow på 2650x1440 på "full pupp"..

Ettersom de "vise menn i blizzard" sier at dette spellet er mer CPU hard enn GPU hard så kommer 100.000 kr spørsmålet?
Maskina mi er en vannkjølt(CPU) Alienware Aurora ALX fra 2009 (R1).
Hvilke innstillinger bør jeg kunne velge på OC uten at systemvifta skal gå bananas? Jeg kan litt om OC , men litt usikker på rette innstillinger... tips tas imot med takk.

Endret av knut ivar
Lenke til kommentar

Å kjøre wow på full pupp er umulig uansett maskinvare. Med mindre 30 fps er noe du er komfortabel med.

 

Edit: Selv med en 3930k på 4.8 ghz så får jeg massive drops i wow på høye innstillinger. Mitt tips, ikke bry deg så mye om innstillingene.

Endret av Taake89
Lenke til kommentar

Å kjøre wow på full pupp er umulig uansett maskinvare. Med mindre 30 fps er noe du er komfortabel med.

 

Edit: Selv med en 3930k på 4.8 ghz så får jeg massive drops i wow på høye innstillinger. Mitt tips, ikke bry deg så mye om innstillingene.

Samme erfaring her, 980-2x 980 - 3x 980 og 4x 980 , ble ikke noe bedre av den grunn, ble evt dårligere.

wow og gpu henger ikke sammen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...