Gå til innhold

Kleskode for sommerjobb i IT-jobb

Anbefalte innlegg

Hei.

Hva er kleskode for studenter som begynner i en sommerjobb som utvikler i et stort firma?

Hvor vanlig er det å ta med en matpakke, eller er det mer vanlig å kjøpe mat i kantina? 

Endret av Sommerstund
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørs egentlig på firmaet. Kan f. eks være ikke shorts eller joggebukse, men at det meste annet går.

Større kantiner har gjerne også brød og pålegg til en billig penge, så å ta med hjemmefra er noe jeg sjeldent har sett ved mindre de ønsker noe spesifikt av forskjellige grunner.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Spørs egentlig på firmaet. Kan f. eks være ikke shorts eller joggebukse, men at det meste annet går.

Større kantiner har gjerne også brød og pålegg til en billig penge, så å ta med hjemmefra er noe jeg sjeldent har sett ved mindre de ønsker noe spesifikt av forskjellige grunner.

Jeg er litt usikker på om jeg bør bruke pen bukse eller jeans. Hva ville du foretrukket? :)

Lenke til kommentar

Som IT-Konsulent bruker jeg bare vanlige jeans og en T-skjorte.

Mat tar jeg nesten alltid med i form av matpakke.

Jeg ville nok tatt med matpakke første dagen og heller byttet til å kjøpe i kantina dersom det ser tilfredsstillende ut til en ok pris.

Er du utvikler vil jeg vel tro du i stor grad sitter ved en pult uten særlig fysisk daglig relasjon til kunden, da vil jeg trod det ikke betyr så mye hva du har på deg

Endret av Evelen!
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei.

Hva er kleskode for studenter som begynner i en sommerjobb som utvikler i et stort firma?

Hvor vanlig er det å ta med en matpakke, eller er det mer vanlig å kjøpe mat i kantina? 

Spørs hvilket firma du jobber for, på begge spørsmålene. Kjøpt mat i kantina de første dagene, så ser du hva de andre gjør. Mest antagelig kjøper alle mat i kantina. Om du vil kan du sende meg firmanavn på PM så kan jeg svare mer spesifikt da jeg har litt erfaring med noen it selskap.

Jeg ville gjort det samme med klærne, altså kjørt jeans + skjorte første dagen så sett an hva andre har.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det handler ikke om å måtte kle seg pent, men min erfaring er at man i en sommerjobb gjerne har en mellomleder som ansvarsperson, ikke en utvikler. Mellomledere kler seg gjerne penere, og omgås folk som går med skjorte etc, så det gir ofte et veldig greit inntrykk å kle seg noenlunde pent. Man har på seg det en vil, men en kan oppnå mer respekt og gi et bedre inntrykk om en legger inn en bitteliten innsats.

Endret av PhelpsTransposed
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...