Visum Skrevet 5. juni 2015 Del Skrevet 5. juni 2015 (endret) Hei. Hva er kleskode for studenter som begynner i en sommerjobb som utvikler i et stort firma? Hvor vanlig er det å ta med en matpakke, eller er det mer vanlig å kjøpe mat i kantina? Endret 5. juni 2015 av Sommerstund Lenke til kommentar
Occi Skrevet 5. juni 2015 Del Skrevet 5. juni 2015 Spørs egentlig på firmaet. Kan f. eks være ikke shorts eller joggebukse, men at det meste annet går. Større kantiner har gjerne også brød og pålegg til en billig penge, så å ta med hjemmefra er noe jeg sjeldent har sett ved mindre de ønsker noe spesifikt av forskjellige grunner. 1 Lenke til kommentar
Visum Skrevet 6. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2015 Spørs egentlig på firmaet. Kan f. eks være ikke shorts eller joggebukse, men at det meste annet går. Større kantiner har gjerne også brød og pålegg til en billig penge, så å ta med hjemmefra er noe jeg sjeldent har sett ved mindre de ønsker noe spesifikt av forskjellige grunner. Jeg er litt usikker på om jeg bør bruke pen bukse eller jeans. Hva ville du foretrukket? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 6. juni 2015 Del Skrevet 6. juni 2015 (endret) Som IT-Konsulent bruker jeg bare vanlige jeans og en T-skjorte. Mat tar jeg nesten alltid med i form av matpakke. Jeg ville nok tatt med matpakke første dagen og heller byttet til å kjøpe i kantina dersom det ser tilfredsstillende ut til en ok pris. Er du utvikler vil jeg vel tro du i stor grad sitter ved en pult uten særlig fysisk daglig relasjon til kunden, da vil jeg trod det ikke betyr så mye hva du har på deg Endret 6. juni 2015 av Evelen! 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 6. juni 2015 Del Skrevet 6. juni 2015 Det er sjeldent jeg har sett en utvikler i "pen bukse", spis i kantinen det er sosialt. 1 Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 6. juni 2015 Del Skrevet 6. juni 2015 (endret) Endret 6. juni 2015 av Twinflower 5 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 6. juni 2015 Del Skrevet 6. juni 2015 (endret) Haha minner meg om da en av utviklerne hvor jeg jobbet tidligere kom på jobb i denne: God humor:D Endret 6. juni 2015 av Occi Fjernet unødvendig sitat av bilder. 2 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 6. juni 2015 Del Skrevet 6. juni 2015 (endret) Bingo Endret 6. juni 2015 av Evelen! Lenke til kommentar
PhelpsTransposed Skrevet 6. juni 2015 Del Skrevet 6. juni 2015 Hei. Hva er kleskode for studenter som begynner i en sommerjobb som utvikler i et stort firma? Hvor vanlig er det å ta med en matpakke, eller er det mer vanlig å kjøpe mat i kantina? Spørs hvilket firma du jobber for, på begge spørsmålene. Kjøpt mat i kantina de første dagene, så ser du hva de andre gjør. Mest antagelig kjøper alle mat i kantina. Om du vil kan du sende meg firmanavn på PM så kan jeg svare mer spesifikt da jeg har litt erfaring med noen it selskap. Jeg ville gjort det samme med klærne, altså kjørt jeans + skjorte første dagen så sett an hva andre har. 1 Lenke til kommentar
jfisejfpa98wh4fpuiashpuigah4e Skrevet 7. juni 2015 Del Skrevet 7. juni 2015 Har aldri hørt om et firma hvor utviklere må kle seg pent. Så lenge man ikke skal møte kunder og sånt har det ikke mye å si. Det er sikkert helt i orden med joggebukse også, men jeg anbefaler det ikke. Greit å vise at man ikke er totalt slack. Lenke til kommentar
PhelpsTransposed Skrevet 7. juni 2015 Del Skrevet 7. juni 2015 (endret) Det handler ikke om å måtte kle seg pent, men min erfaring er at man i en sommerjobb gjerne har en mellomleder som ansvarsperson, ikke en utvikler. Mellomledere kler seg gjerne penere, og omgås folk som går med skjorte etc, så det gir ofte et veldig greit inntrykk å kle seg noenlunde pent. Man har på seg det en vil, men en kan oppnå mer respekt og gi et bedre inntrykk om en legger inn en bitteliten innsats. Endret 7. juni 2015 av PhelpsTransposed Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå