Tullballj Skrevet 5. juni 2015 Rapporter Del Skrevet 5. juni 2015 Jeg har en Scott Speedster landeveissykel som jeg bruker til litt trening og til og fra jobb sykling. Har ikke så mye erfaring med landeveissykkel. Problemet mitt er at jeg har problemer med å betjene bremsene på sykkelen når jeg sykler i stillingen på bildet til høyre. Føler jeg ikke får godt nok tak på bremsene. Får også veldig vondt når jeg bremser i hånden. Noe jeg kan gjøre? Illustrasjonsbilde. Ikke meg. Lenke til kommentar
kjekset Skrevet 5. juni 2015 Rapporter Del Skrevet 5. juni 2015 Jeg har en kompis som sier akkurat det samme, og han liker best å ha hånden på "hornet". Selv har jeg aldri hatt noe problem med at det blir vondt i hånden, eller av å bremse. Har du korte fingrer kan det være årsaken. Bruker du sykkelhansker? Lenke til kommentar
Tullballj Skrevet 5. juni 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. juni 2015 Jeg bruker sykkelhansker ja. Kan være at jeg har for små fingre, men jeg føler ikke jeg har små fingre. Bruker large og xl i hansker da. Skulle tro det var ok. Ikke noe modernifisering som kan gjøres for å unngå dette? Det er skikkelig plagsomt å sykle langt når det er sånn. Problemet er at jeg ikke får skikkelig kraft når jeg skal bremse. Det er vondt å stoppe fort. Unngår det med å ligge mer forover og ha hånden på hornet i stedet, men jeg liker å sitte mer oppreist. Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 11. juni 2015 Rapporter Del Skrevet 11. juni 2015 Skal du ha best kontroll over bremsene/bremsingen anbefaler jeg at du legger deg nedi bukken. Da får du plassert alle fingrene rundt bremsene om nødvendig og i tillegg nederst på hendelen slik at det blir best moment. I den sittestillingen er det nesten bare pekefingrene som brukes til bremsing. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå