mk1 black limited Skrevet 5. juni 2015 Del Skrevet 5. juni 2015 Hm. Skulle legge til noen slike nå: http://www.clasohlson.com/no/Z-Wave-TZ67-dimmermottaker/36-5743 Tok ut Z-sticken, klikket en gang på den og en gang på dimmeren. Ingenting. Testet flere ganger, testet med flere enheter. Testet med en helt annen type enhet - ingen reaksjon på sticken. Ved exclusion ser det ut som den reagerer, men jeg tester bare med enheter som ikke er lagt til. Det er riktignok en stund siden jeg la til enheter, men jeg har vel ikke klart å glemme prosedyren tror jeg. Noen som har noen ideer? Lenke til kommentar
Fermate Skrevet 5. juni 2015 Del Skrevet 5. juni 2015 Gjør som meg og Morgens: Kjør inkluderingen gjennom HS, så ser du hva som skjer. 1 Lenke til kommentar
hkmod25 Skrevet 6. juni 2015 Del Skrevet 6. juni 2015 Kanskje dette er prob.: http://forum.micasaverde.com/index.php?topic=24775.0 Lenke til kommentar
mk1 black limited Skrevet 6. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2015 Tror faktisk det er noe seriøst galt med sticken, har plutselig problemer med både å inkludere enheter (forskjellige typer som har virket fint å inkludere før) og også å optimalisere enheter som har virket helt fint å optimalisere fra HS før. Har en stick til - skal teste den med å inkludere de samme enhetene. I tilfelle det faktisk er noe rart med sticken jeg har, hvordan var det med å overføre nettet fra den gamle til en ny stick? PS: Kjører fremdeles HS2... Lenke til kommentar
Fermate Skrevet 6. juni 2015 Del Skrevet 6. juni 2015 Inkluderte en slik TKB i dag med en Aeon II stick. (Det var riktig nok en Switch og ikke en dimmer) Brukte "Moskus sin metode" og inporterte etterpå. Funka fint etter 4 optimaliseringer. Lenke til kommentar
Fermate Skrevet 6. juni 2015 Del Skrevet 6. juni 2015 Jeg forsøkte som sagt å overføre mellom en Aeon II stick og en Aeon Gen5 stick og det gikk bra på hytta i Mai (Men jeg fikk trøbbel med Gen5 sticken så jeg overførte tilbake) Brukte 2 PCer med en stick i hver og kjørte "Receive network" på den ene og "Send and make primary" på den andre. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 8. juni 2015 Del Skrevet 8. juni 2015 Hvis du mistenker at du den ikke fungerer, så kanskje en UZB1 er tingen. Den skal støtte full backup og resture i HS3. Da skal det være snakk om å ta backup av Z-stick'en, og restore den backup'en til UZB1 stick-en. Lenke til kommentar
mk1 black limited Skrevet 8. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2015 Testet med en annen stick nå, og den fungerer fint. Min stick vil altså ikke legge til flere enheter av en eller annen grunn. Snodig. Men det går greit å ta backup av z-stick altså, det er restore den ikke kan? Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 9. juni 2015 Del Skrevet 9. juni 2015 Men det går greit å ta backup av z-stick altså, det er restore den ikke kan? Så vidt jeg har forstått det, ja. Har selv tenkt å gå den veien. Lenke til kommentar
mk1 black limited Skrevet 12. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2015 Da er en UZB1 på plass (den var utrolig liten og lett - litt skeptisk til ting som ikke veier mer enn noen få gram...). Skal gjøre et forsøk med backup og restore og se om det funker, evt. bruke denne metoden (a'la Fermates beskrivelse): http://board.homeseer.com/showthread.php?t=173203 Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 12. juni 2015 Del Skrevet 12. juni 2015 Har postet denne "guiden" før, men kan sikkert gjenta det: http://board.homeseer.com/showthread.php?p=1179272 Lenke til kommentar
mk1 black limited Skrevet 12. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2015 Det så jo enkelt nok ut, takk! Dette må jo gjøres i HS3, men det store spørsmålet er jo om det etter at backup/restore er gjennomført kan få UZB1 til å virke i HS2... Lenke til kommentar
mk1 black limited Skrevet 14. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2015 Da er prosedyren delvis gjennomført, og det ser ut som det virket fint - fikk styrt noder med en laptop jeg installerte HS3 på og UZB1. Så er det bare resten igjen... Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 15. juni 2015 Del Skrevet 15. juni 2015 Brukte du "backup and restore" prosedyren? Lenke til kommentar
mk1 black limited Skrevet 15. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2015 Jupp. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 16. juni 2015 Del Skrevet 16. juni 2015 Har fått bekreftet fra HST at Z-net kommer til EU! Men kanskje det blir en UZB i mellomtiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå