Gå til innhold

Teknologijomfu i nød - Usenet komplikasjoner og håpløshet

FrLi

Anbefalte innlegg

Hei :) hjelp!

Dette er litt flaut, eller, veldig flaut, for jeg har ikke peiling på hva jeg driver med. Exen min har fikset greier på macen sånn at jeg kan bruke NZBs.in og SneINL for å laste ned stæsj, og det funker, men bare av og til. Noen filer får jeg spilt av i SneINL, men jeg finner ikke ut hvorfor noen filer ikke vil spilles av. Mappa inneholder bare mange dokumenter med uforståelig tekst. Jeg har skjønt at dette kanskje har noe med rar filer å gjøre. Jeg har lastet ned Macpar, men det funker ikke.

Jeg har forsøkt å se på Media Info på filene jeg vil laste ned, for å se om det er noen likheter og ulikheter mellom de filene som funker og de som ikke funker, men jeg finner ikke ut av det. Et ganske så håpløst prosjekt når jeg ikke vet hva det er jeg leser. Har codecen noe med dette å gjøre? Er det noen måte å skille disse filene på? En måte å se om filen har behov for at jeg gjør noe med den, for å kunne se den?

Et annet problem er at filen ikke legger seg i Downloads mappa, og jeg aner ikke hvor de legger seg. Filene la seg der tidligere når de var ferdig nedlastet. Hvor må jeg gå inn for å fikse det.

Det siste problemet er at noen av filen ikke blir lastet ordentlig ned, det står "failed". Noen som vet hvorfor? Er filen ødelagt? Den laster ned til det står 100%, men så blir den rød og det står "failed"

Føler meg som en håpløs dame med meget lite teknologisk kompetanse, og ettersom han som fikset de, nå er en ex, så kan jeg ikke bry ham med det.. Jeg setter stor pris på hjelp :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...