Zepticon Skrevet 5. juni 2015 Del Skrevet 5. juni 2015 Hei Som mange andre har jeg en del av disse liggende rundt i huset: Og som de fleste andre så plages jeg av at de slutter å fungere etter ett års tid, siden bryteren ikke er laget for å brukes. Om jeg slår den av om morgenen før jeg drar på jobb, og på igjen om kvelden, så slites den for fort.I tilleg så tenker jeg at det snart er på tide å oppgradere den som ligger bak PC og bak TV-benken med overspenningsvern.Så det jeg lurer på er om dere vet av noen i god kvaltiet, som ikek koster skjorta? Ser at Monster Cable har to stykker som ser bra ut, men jeg veit ikke om jeg tørr å stole på dem? Da denne for TV: http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-bilde/tilbehor-lyd-og-bilde/MC121859/monster-extreme-power-overspenningsvern-mp-exp-800a-deDenne for PC: http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-bilde/tilbehor-lyd-og-bilde/MC121860/monster-extreme-power-overspenningsvern-mp-exp-800u-de Og denne til nattbordet: http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-bilde/tilbehor-lyd-og-bilde/MC121856/monster-extreme-power-overspenningsvern-mp-exp-400u-de Spesielt den siste virker fin siden jeg kan droppe laderne som står i, og lade rett i USB kontaktene.Finnes det noen alternativer til disse? Lenke til kommentar
GabrielV Skrevet 5. juni 2015 Del Skrevet 5. juni 2015 Har også noen sånne som bryter ble defekt på, kjøpte nye brytere for mange år siden og har ikke vært plaget siden. Liker den lille som du vil ha på nattbordet - det er ikke noe data oppført for hvor mye støm de gir ut på usb, noen som vet ? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 5. juni 2015 Del Skrevet 5. juni 2015 USB-kontaktene gir 2,1A totalt iflg dette dokumentet (nederst på side 2). Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 10. juni 2015 Del Skrevet 10. juni 2015 Monster sine er fine, har 2 stk selv. Men bruker ikke bryteren av og på, lar de heller stå på. Men de skal være kvalitet. Det fine med de er at de kommer med gode erstattningspiser også, så hvis de av en eller annen grunn ikke skulle ta overspenningen så får man igjen fra Monster for utstyret som går dukken. Den ene min kunne jeg få igjen helt opp til 270.000 Euro, så det sier litt om hva de mener de skal tåle. Hadde også lynnedslag rett utenfor leiligheten, kraftig nok til at bil alarmer startet å ule, og disse tok vare på utstyret. Den med USB utganger er nok fin, men hadde en annen type hvor Samsung hadde problem med å lade, måtte der ha egen ladekabel med bryter på ledningen som kunne velge mellom data eller lading på for at det skulle funke. Men det var en 30-pins nettbrett. Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 10. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2015 Kjøpte den minste av dem, med USB lading for å teste, og de virker solide. Kommer nok til å kjøpe to til for å ha til TV og Data i løpet av sommeren. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 10. juni 2015 Del Skrevet 10. juni 2015 Bare husk at for at overspenningsvernet i dem skal funke, så må ALT gå via dem, hvis f.eks. en PC er tilkoblet, og det går elektriske forbinnelser utenom den ett sted, så vil overspenningen komme inn den veien, og det vil ikke funke som det bør. Så hvis du f.eks. har en nettverkskabel som kommer fra en komponent som ikke står etter ett overspenningsvern, så kan det være nok til at ting ikke funker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå