Sindruz Skrevet 5. juni 2015 Del Skrevet 5. juni 2015 Hei, er nå snart ferdig med VG2 El-energi og planen var å gå ut som elektriker lærling.. Jeg har søkt overalt men alt er opptatt, og mange plasser har jeg ikke en gang fått svar fra. Har søkt i hele byen, og utenbys.. Ser ikke syn på å gå påbygg å gå mange år til på skole... Karakterne mine var ikke de beste heller da. Fikk 2 i automasjon 3 i El-Energi og 4 i Prosjekt til Fordypning.. Hva skal jeg gjøre?? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 5. juni 2015 Del Skrevet 5. juni 2015 Hei, er nå snart ferdig med VG2 El-energi og planen var å gå ut som elektriker lærling.. Jeg har søkt overalt men alt er opptatt, og mange plasser har jeg ikke en gang fått svar fra. Har søkt i hele byen, og utenbys.. Ser ikke syn på å gå påbygg å gå mange år til på skole... Karakterne mine var ikke de beste heller da. Fikk 2 i automasjon 3 i El-Energi og 4 i Prosjekt til Fordypning.. Hva skal jeg gjøre?? Fortsett å søke og få deg en annen jobb i mellomtiden. Vi hadde flere i klassen som startet sent(innen 6-12 mnd, i automasjon) da jeg gikk ut som lærling og da var det "gode tider". Du burde også vurdere å ta opp fagene som privatistsatser slik at det ser litt "bedre" ut på papiret når du søker:) Ellers bør du få noen til å se på søknad/cv, noen med peiling på denslags. Om du legger de ut her får du nok mange tips og mye kritikk Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 5. juni 2015 Del Skrevet 5. juni 2015 Hvis dette innlegget er representativt for hvordan du skriver når du kontakter potensielle arbeidsgivere, kan du nok komme betraktelig lenger frem i køen ved å forbedre søknad og CV. Årsaken er både at det er lett og raskt å gjøre noe med og at det antakelig ikke er så mange andre søkere som skriver gode søknader og CV-er. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 5. juni 2015 Del Skrevet 5. juni 2015 Det er bedre å ha "en eller annen jobb" på CV'n enn å ikke ha noe jobb i det hele tatt. Store hull i CV'n må forklares til arbeidsgivere på intervju stort sett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå