Gå til innhold

Får ikke lærlingplass..

Anbefalte innlegg

Hei, er nå snart ferdig med VG2 El-energi og planen var å gå ut som elektriker lærling..

Jeg har søkt overalt men alt er opptatt, og mange plasser har jeg ikke en gang fått svar fra.

Har søkt i hele byen, og utenbys..

Ser ikke syn på å gå påbygg å gå mange år til på skole...

Karakterne mine var ikke de beste heller da.

Fikk 2 i automasjon

3 i El-Energi

og 4 i Prosjekt til Fordypning..

Hva skal jeg gjøre??  :hm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, er nå snart ferdig med VG2 El-energi og planen var å gå ut som elektriker lærling..

Jeg har søkt overalt men alt er opptatt, og mange plasser har jeg ikke en gang fått svar fra.

Har søkt i hele byen, og utenbys..

Ser ikke syn på å gå påbygg å gå mange år til på skole...

Karakterne mine var ikke de beste heller da.

Fikk 2 i automasjon

3 i El-Energi

og 4 i Prosjekt til Fordypning..

Hva skal jeg gjøre??  :hm:

Fortsett å søke og få deg en annen jobb i mellomtiden. Vi hadde flere i klassen som startet sent(innen 6-12 mnd, i automasjon) da jeg gikk ut som lærling og da var det "gode tider". Du burde også vurdere å ta opp fagene som privatistsatser slik at det ser litt "bedre" ut på papiret når du søker:)

Ellers bør du få noen til å se på søknad/cv, noen med peiling på denslags. Om du legger de ut her får du nok mange tips og mye kritikk :)

Lenke til kommentar

Hvis dette innlegget er representativt for hvordan du skriver når du kontakter potensielle arbeidsgivere, kan du nok komme betraktelig lenger frem i køen ved å forbedre søknad og CV. Årsaken er både at det er lett og raskt å gjøre noe med og at det antakelig ikke er så mange andre søkere som skriver gode søknader og CV-er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...