Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Overcloacking failed

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har overklokket pcen til 4.5Ghz. Det ser ut til å være en god overklokking. Der jeg ikke har høy temperatur eller feil under tester. Men noen ganger starter ikke maskinen. (Jeg vet ikke om dette skjer uten overklokking). Dette skjer av og til. Det kan ta flere uker før problemet oppstår igjen. Den klarer på en måte å ikke starte. Den bare surrer og man hører viftene lavt. Jeg må som oftest åpne maskinen og restarte hovedkortet eller vente litt før man tar på pcen. 

Det første som møter meg er meldingen "overclocking failed please enter setup to reconfigure your system"

Jeg har prøvd å ta volten litt opp på overklokkingen uten hell.

Kan det være hovedkortet som ikke fungerer skikkelig? Ser at flere har problemer med Asus hovedkort.

Deler i pcen min: 

Asus p8p67

Gigabyte Geforce GTX 670

Intel Core i5 2500k

XFX BLACK EDITION 750W MODULAR PSU

CORSAIR 8GB DDR3 XMS3 INTEL I5/I7 PC12800 1600MHZ (2X4GB)

Endret av winmedi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Når denne feilen oppstår, så lyser det en lampe på hovedkortet rett over minnebrikene. Dram led. Det kan også være minnebrikkene, har prøvd å kun bruke 1 minnebrikke om gangen, men samme feil oppstår. (Maskinen starter ikke.) Noen ganger hjelper det å løfte på maskinen eller prøve gjentatte ganger å starte maskinen til den plutselig fungerer igjen.

Endret av winmedi
Lenke til kommentar

Skjer med meg også, "overclocking failed please enter setup to reconfigure your system" denne altså, men det er bare å enter bios og save exit... Skjer veldig sjeldent da men det skyldes og skjer som oftset når jeg må bruke svenskeknappen (av/på knappen) for å tvinge maskinen til å restarte/slå av.

No big deal altså, for min del.

Lenke til kommentar

Skjer med meg også, "overclocking failed please enter setup to reconfigure your system" denne altså, men det er bare å enter bios og save exit... Skjer veldig sjeldent da men det skyldes og skjer som oftset når jeg må bruke svenskeknappen (av/på knappen) for å tvinge maskinen til å restarte/slå av.

No big deal altså, for min del.

Litt verre her. Her starter ikke maskinen med det samme og når den fungerer igjen kommer meldingen  "overclocking failed please enter setup to reconfigure your system"

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har du Q-code display (to-sifret LED-display) på HK?

Ser i manualen til PRO-kortet at den har det. På side 2-21 og 2-22 er feilkodene forklart.

https://www.asus.com/Motherboards/Intel-platform-Products/

Har selv opplevd med et P8Z77-kort uten OC at den "nekter" å starte etter å vært slått av om natta. Først etter "ørten" startforsøk med svenskeknapp og av/på på PSU startet den omsider - UTEN noen god forklaring.

Endret av Tangent
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...