Acurus Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Sitter bak en brannmur på skolens nettverk å den har ikke open de portene som kerves for å spille noen av de spilla jeg vil spille på internett. har hørt warcraft 3 skal funke. har prøvd å bruke all-seeingeye og gamespy men finner ingen servere. Er det noe man kan gjøre med dette. eller må man bare fortsette kampen mot SS-datatjeneste? Lenke til kommentar
Aleksander- Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Det spørs hvilke spill du skal spille... Men viss portene er stengt er eneste utvei å åpne dem i ruteren... Lenke til kommentar
SvUpP Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Du må bare godta at maskinene på skolen er satt der for skolearbeid. Og at åpning av porter i FireWall for at du skal kunne spille dermed er uaktuelt, siden dette medfører en ekstra uønsket sikkerhetsrisiko. Dette er standard systemadministrasjon der systemet er satt opp etter bruken det skal se. At Admin ikke har sperret for installasjon av egne programmer (som spill) er glippen i dette tilfellet, IKKE at du ikke kan spille på Internet. Sorry, mate, that's life! Mvh. S. Lenke til kommentar
Acurus Skrevet 9. november 2003 Forfatter Del Skrevet 9. november 2003 Nå er det ikke maskinene på skolen jeg snakker om. men min private maskin på hybelen min, som har internett tilgang gjenom skolens server. Lenke til kommentar
SvUpP Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Ahh... Da er det flere ting å se på: Åpning av porter i FW... Sikkert ikke tingen siden "SS-Admin" ikke vil åpne for alt mulig. Se om det er mulig å få kontakt med internet på hybelen UTENOM skoleserver. Altså eget hybelnett uten streng firewall. Om du har en shell-account utenfor FW, og FW godtar SSH-trafikk kan du sette opp en SSH-TUNNEL. Kan være vanskelig siden de fleste spill bruker flere enn 1 port. Men jeg har brukt det et par ganger med hell. SOCKS proxy, men dette må også settes opp av "SS-Admin" Sette opp andre porter på spillet om mulig, slik at porter som allrede er åpne i FW brukes... Bare et par alternativer jeg kom opp med sånn i farten... Mvh. S. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå