Old_Nerd Skrevet 5. juni 2015 Del Skrevet 5. juni 2015 Får beskjed av min pvr dekoder at den ikke finner signalet på antenne 2.Nå har jeg bare en kabel til LNB og har koblet coaxialen til In.og tunerkablene til Out 1 og 2 respektive,siden jeg har 2 tunere. Er ikke 4 way splitteren til Viasat og CD den samme ? Det står på hjelpesiden på dekoderen at det skal være gjennomgående DC,hva nå enn det betyr. Nå er det 2 lange grønne stolper på over 80% på signalstyrke og kvalitet. Når den lille røde vinduet viser seg øyerst til høyre står det: "Antenne 2 har intet signal." Men har jeg ikke bare 1 antenne,eller LNB? Har jo bare en parabol jeg bruker.Når trygden kommer betaler jeg gamle Viasat regninger og går tilbake til mini.Tuynerene 1 og 2 får signalet fra samme coax men går gjennom Viasat splitteren type 4 way 2nd planet.Det er 4 out og 1 in. Spiller det noen rolle om det står Grundig, Viasat eller Canal Digital på selve disken? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 5. juni 2015 Del Skrevet 5. juni 2015 Da er det en slik Sat-CR splitter du har? https://www.viasat.no/sites/viasat.no/files/support_documents/parabol-satcr-installasjon-bytte_0.pdf Sat-CR LNB og splitter gjør at du trenger bare en coax kabel, men får samme funksjonalitet som om du har to kabler (og to hoder). Slikt utstyr vil være uavhengig av om det er Viasat eller CD. 1 Lenke til kommentar
-KooPa Skrevet 7. juni 2015 Del Skrevet 7. juni 2015 Har du gammel dekoder, som ikke støtter Sat-CR kanksje? Ellers må vel Sat-CR slås på i innstillingene til dekoderen. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå