Ragnar Skj Skrevet 5. juni 2015 Del Skrevet 5. juni 2015 Tur med Rigmor - 2 bilder Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123 Skrevet 5. juni 2015 Del Skrevet 5. juni 2015 Stilige bilder av den staselige gamle damen som kommer mot oss. Flott komposisjon med flott fargepalett og med en flott himmel i bakgrunnen . Samt kjølvannet som fremhever båtens bevegelse i v2 - min favoritt. Flott komponert også i interiørbildet i v1 med masse fine detaljer og et fint lys. Flott formidlet. Mvh Alec Lenke til kommentar
Fredrik N. Skrevet 5. juni 2015 Del Skrevet 5. juni 2015 Du er flink til å formidle stemninger i bildene. V2 er jo strålende. Det simpelthen oser av sommer og høytrykk. Veldig fin gjengivelse av blåtoner og skyer. Mvh Fredrik Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 5. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2015 Stilige bilder av den staselige gamle damen som kommer mot oss. Flott komposisjon med flott fargepalett og med en flott himmel i bakgrunnen . Samt kjølvannet som fremhever båtens bevegelse i v2 - min favoritt. Flott komponert også i interiørbildet i v1 med masse fine detaljer og et fint lys. Flott formidlet. Mvh Alec Hei Alec, og takk for hyggelig kommentar. Dette er som vanlige "turistbilder" å regne Men som du skriver ,selv ved slike situasjoner gjelder det å får med riktig lys, komp. m.m. I V2 er utfordringen å få fram detaljer både inne og ute. Rigmor har visstnok et broderskip får jeg vel kalle det, nemlig Rigfar. Skj Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 5. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2015 Du er flink til å formidle stemninger i bildene. V2 er jo strålende. Det simpelthen oser av sommer og høytrykk. Veldig fin gjengivelse av blåtoner og skyer. Mvh Fredrik Hei og takk for kommentar. Var redd for at dette ville oppfattes som for ordinært i utgangspunktet. Selv setter jeg pris på bildene både som minner og for utførelse, men når man holder på med redigeringsarbeidet så ser en seg ofte litt blind på ting og andre kan ha helt andre meninger om resultatet. Skj Lenke til kommentar
Rolf Kristensen Skrevet 5. juni 2015 Del Skrevet 5. juni 2015 Flotte bilder begge to, men likte helt klart V2 best, med båten i mot oss og nydelige hvite skydotter mot den lyse blå himmelen. Mvh. Rolf Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 5. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2015 Hei og takk for kommentaren Rolf ! (En noe enklere cruiser enn Britannia) Skj Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 5. juni 2015 Del Skrevet 5. juni 2015 Flotte bilder! Ser ut som du hadde en fin tur? V2 er strålende! Flotte skyer som setter prikken over i'en! Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 5. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2015 Flotte bilder! Ser ut som du hadde en fin tur? V2 er strålende! Flotte skyer som setter prikken over i'en! Hei og takk for kommentar ! Ser ut til at V2 burde vært V1, tenkte ikke så mye på det når bildene ble lagt inn. Skj Lenke til kommentar
MikaelTj Skrevet 5. juni 2015 Del Skrevet 5. juni 2015 Likte godt V2. Teknisk godt bilde med fin komposisjon. Rigmor er plassert godt ute i bildekanten, men blir fint balansert av seilbåtene i bakgrunnen. Lenke til kommentar
Jan Høydal Skrevet 5. juni 2015 Del Skrevet 5. juni 2015 For meg blir det V1 om jeg må velge. Flotte begge. Grunnen til at jeg synes V1 peker seg ut, er hvordan du kobler sammen innerommet med uterommet - hvordan man får en følelse av å betrakte sammenkomsten fra diskre avstand og litt i skjul. mvh Jan Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 5. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2015 Likte godt V2. Teknisk godt bilde med fin komposisjon. Rigmor er plassert godt ute i bildekanten, men blir fint balansert av seilbåtene i bakgrunnen. I utgangspunktet et meget enkelt bilde, men det var allikevel noe ved det som jeg likte og derfor ble det lagt ut. Takk for at du ville kommentere et så alminnelig billedmotiv. Skj Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 5. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2015 For meg blir det V1 om jeg må velge. Flotte begge. Grunnen til at jeg synes V1 peker seg ut, er hvordan du kobler sammen innerommet med uterommet - hvordan man får en følelse av å betrakte sammenkomsten fra diskre avstand og litt i skjul. mvh Jan En hovedgrunn til at jeg valgte dette som V1 var noe av det du anfører, nemlig å få med atmosfæren ut på dekk uten min tilstedeværelse med fotoapparat rundt halsen. Dessuten ville jeg få med med noe av interiøret i denne 85 år gamle båten, og her er det viktig at det lille du ser ute på dekk og interiør hvor jeg befinner meg kommer tydelig fram. Takk for din gode kommentar. Skj Lenke til kommentar
Torhild Jansen Skrevet 6. juni 2015 Del Skrevet 6. juni 2015 En "ekte" båt, flott presentert mvh Torhild Lenke til kommentar
Ovidia2 Skrevet 6. juni 2015 Del Skrevet 6. juni 2015 To friske og fine bilder med god sommerfølelse. Begge to er fine synes jeg og fint at du viser båt både på innsiden og utsiden! Hilsen Tove Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 6. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2015 En "ekte" båt, flott presentert mvh Torhild Takk for kommentaren ! Skj Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 6. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2015 To friske og fine bilder med god sommerfølelse. Begge to er fine synes jeg og fint at du viser båt både på innsiden og utsiden! Hilsen Tove Hei og takk for kommentaren. Måtte jo ha med både inn-og utside på en så gammel vakker dame. Skj Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg