Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Kan man si ifra seg angreretten?


xibriz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter det jeg kjenner til er det ikke lovlig ved fjernsalg.

Man har ikke lov å tilby dårligere vilkår enn det som er lovbestemt.

 

Jeg har forøvrig akkurat bestilt bredbånd selv, og fikk da vedlagt angrerettskjema.

Endret av TheHaughom
Lenke til kommentar

Jeg husker ikke nøyaktig hva som stod der, men jeg tror det var relatert til dette:

 

 

 

Du kan la selger begynne å levere sin tjeneste før angrefristen er utløpt. For at selger skal kunne kreve betalt for den delen av tjenesten som er levert når du angrer, må du uttrykkelig ha bedt om oppstart av tjenesten før angrefristen er gått ut.
Lenke til kommentar

 

Jeg husker ikke nøyaktig hva som stod der, men jeg tror det var relatert til dette:

 

 

 

Du kan la selger begynne å levere sin tjeneste før angrefristen er utløpt. For at selger skal kunne kreve betalt for den delen av tjenesten som er levert når du angrer, må du uttrykkelig ha bedt om oppstart av tjenesten før angrefristen er gått ut.

 

 

Dette betyr jo bare at du normalt sett ikke får tjenesten levert før angrefristen har gått ut, og at hvis du ønsker dette så må du eksplisitt be om det. Om det å be om dette samtidig da betyr at du ekstingverer angreretten din vet jeg ikke. Rent intuitivt tror jeg det, men jeg er ingen jurist så jeg vet ikke sikkert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vil anta at det er som henrikwl skriver. Poenget her er at hovedregelen når man angrer er at alle ytelser skal tilbakeføres, men du kan jo ikke levere tilbake den nettilgangen du allerede har hatt. Derfor har man et unntak i angrerettsloven som sier at dersom du samtykker i start av tjenesten før angrefristen er utløpt kan selger kreve betalt for den tjenesten som er levert frem til du angrer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Krikkert har selvfølgelig rett. Ytelser som "ikke kan returneres" er det ikke angrerett på, f.eks. leie av film over streaming. Det ville vært urimelig overfor leverandøren.

 

Hvorfor man ikke kan angre på en bestilling av bredbånd, virker litt rart. Så lenge man avbestiller innen Telenor har utført nødvendig arbeide...?

Lenke til kommentar

angrerett på tjenester er fra  bestillingsdato og ikke leveransedato.

Dette gjelder også bredbånd

Virker som det ofte er derfor de venter lenge med å sende utstyret etter bestilling, slik at fristen nesten er utgått når du får det..   :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...