Gå til innhold

billig stuepc til mediabruk

Anbefalte innlegg

Er på utkikk etter en rimelig stuepc som skal brukes til film/musikk/surfing. Trenger ikke all verdens med lagringsplass, 500gb +. Må ha hdmi/optisk lydutgang slik at jeg får koblet den til tv og lydanlegg.

Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det meste vil vel fungere, men jeg ville hatt fokus på det med støy. Skjermkort uten vifter med HDMI utgang finner du lett, også lydkort med optisk utgang. Velger du SSD-disk så blir den også helt lydløs. Da er det bare å finne en lydløs powerdel så er du i boks.

Men optisk lydkort, hvorfor det? Dersom du kjører HDMI 2.0 så får du digitalisert lyd med deg på samme kabel. Ja for du skal vel kjøre dette innom en hjemmekinoreciver allikevel?

PS: Vet ikke om det kan anbefales, men jeg har pleid å koble bort viften i gamle strømmforsyninger. På mine PC'er har det fungert bare fint. Sikkert fordi jeg på disse "lydløse" PC'ene kun har kjørt lette multimedia eller server-program.

Lenke til kommentar

Det er ikke noe særlig ville heller anbefalt intel NUC maskinene.

Må det være optisk utgang:

asrock-vision-x-471db-intel-core-i7-4712

http://www.multicom.no/asrock-vision-x-471-d-b/cat-p/c/p7876975

Men ser ikke noe grunn for du trenger dette, de fleste forsterkere har HDMI pass through som gjør at du kan få opptil 7.1 lyd gjennom forsterken og sende resten av bildet til skjermen. Da er optisk meningløs og gjør maskinen veldig mye dyrere.

Lenke til kommentar

En enkel Intel NUC med en lavstrømsutgave av i3, 4 eller 8GB ram, liten SSD for operativsystem og en bredbåndskabel til NAS (eller annen pc med større harddisker for film og musikk). 

Så kjøper du et trådløst Microsoft-tastatur med pekeflate/touchpad til 250kr, og du har en veldig god mediesenterpc

Lenke til kommentar

Hva med ASUS sin VivoPC? Den har både optisk og HDMI (forsto det som om at du ønsket begge?). Det har ikke de rimiligeste NUCene vertfall
https://www.netonnet.no/Customer/SharedList/71027

Der har du i5-versjonen, HDD og RAM (finnes også en i3 versjon som er litt billigere)

Også mulighet for 2 2.5" harddisker i den der, så mulig å ha både en SSD og en HDD

Endret av Brattus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...