Gå til innhold

Ati 9600Pro problemer og Catalyst drivere

nadz79

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte for 4 uker siden det nye Ati Sapphire 9600 pro Fireblade edt skjermkortet og har siden den tid opplevd utrolig mange problemer, men det er i den siste tiden det har "tatt av". I det jeg starter Call of Duty eller Lord of the rings:Return of a king, hopper skjermen (Hansol H950 LCD - DVI) i en modus som fører til flimmer. Spillet startes og jeg hører lyd men på skjermen vises bare mange farger som flimmrer opp og ned.

Jeg har prøvd å avinstallere Catalyst driver 3.9, kjørt DriverCleaner2.6 og reg cleaner, for deretter å installere Catalyst driver 3.8. Jeg har også prøvd samme rutine med 3.7 drivere. Ingen av disse forsøkene førte til hell. Jeg saumfartet deretter de flese bulletin board etter lignende problem og det viser seg at problemet er stort sett knyttet til Radeon 9600 kortene. Det er flere med lignende problem.

Jeg førsøkte deretter å disable AGP 8x på hovedkortets bios (AsusA7N8X- Deluxe V2.0) og disable Fastwrite i bios. Deretter gjentok jeg samme rutinene med Catalyst driverene, uten hell.

Jeg prøvde også å slå av VPU recovery og Fastwrite i Catalyst softwaren (Display Properties), Uten hell.

Har også flashet til nyeste bios på hovedkortet. Burde jeg flashet skjermkortet også? og i såfall hvor finner jeg orginale bios til Ati Saphire 9600 Pro Fireblade?

Som lesere sikkert forstår begynner jeg å bli en smule fustrert.

Jeg setter pris på inspill fra andre med samme type kort eller som har opplevd en lignende situasjon med ATI sine kort. Hvis noen sitter på informasjon som kan løse dette problemet setter jeg stor pris på respons.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har egentlig funnet ut at det er DirectX9.0b som er problemet. Har lagt inn en post på Rage3D.com i håp om svar fra Ati testerene - http://www.rage3d.com/board/showthread.php...readid=33724624 Som dere ser

får jeg problemer i det jeg kjører testen fra dxdiag til DirectX. Har ingen anelse hva dette kommer av.

Men forsett å komme med forslag!

Skal prøve det der med oppløsningen på skjermen. Kjører i dag 1280x1024@60Hz. DVI på 19" Lcd..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...