Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jente med alt for mange problemer.

Anbefalte innlegg

Det her blir vel min første anonympost, kanskje noen forstår hvem jeg er på skrivemetoden min for de som liker å spekulere ^^

Jeg har møtt ei jente på 18år som har en helt fantastisk personlighet, ikke at jeg er forelsket eller noe. Men jeg er veldig bekymret, og nå begynner jeg å bli usikker på om jeg gjør ting riktig.

Hun bor hjemme, og har en del problemer men får ikke veldig mye støtte av mennesker rundt seg. På skolen blir hun plaget en del, blir kalt feit, retard og andre ting som jeg er ganske uenig i. Går da desverre ikke på skole med henne, så er ikke så mye jeg får gjort med det, og venna hennes der gjør heller ikke så mye for å forebygge det. De er vel heller med på morroa, som jeg har forstått det. Altså folk dømmer henne veldig mye, i en negativ retning.

Foreldrene hennes, er ikke akuratt det beste her i verden. Ja, de er kjempe koselige å prate med og veldig omsorgsfulle. Men de er veldig kraftige i dømminga deres, og utrolig hard når det kommer til hjemme arbeid, kropp, utsende og blokkering av bruk av datamaskin.

Hun har også en "kjæreste" eller en hun er forelsket i som også går veldig dårlig, hun blir uretferdig behandlet, ikke tatt vare på, ikke sett, eller får noe oppmerksomhet. Hun er helt blindt forelsket i han, selv om hun sier at ting går ganske dårlig selv.

Jeg derimot sitter å ser på alt det her, og bestemte meg selv for å bare støtte henne uansett hva hun gjør. Jeg er svært uenig i mange ting som hun gjør, som valget "kjæresten" hennes, men jeg føler at hun har nok mennesker som dømmer henne og snakker dritt om henne, og hennes kjærlighetsliv. Så jeg har tatt god avstand fra å ytre mine meninger som er dømmende på noen grad. Dette spesielt begynner jeg bli usikker på, burde jeg kanskje fortelle henne hva jeg føler om foreldrene hennes, eller andre ting. Ja, jeg sier jo ting jeg føler i positiv rettning, (være det positive i livet hennes) at foreldrene hennes er koselig og sånt. Men jeg har prøvd å holde meg unna negative meninger så godt jeg bare kan. Det gjelder også utsende hennes, men... xD ahahah det er ganske lett, hu ser utrolig bra ut. (dat ass yo!)

Men jo, hun jobber ganske hardt for å skaffe seg en jobb, nå som skolen går inn i sine siste uker, slik at hun kan flytte ut, når hun er ferdig på skolen. Noe jeg syns jeg er veldig tøft, hun jobber aktivt for å komme seg ut og vekk, enn å grave seg ned. Men det er kanskje litt min feil også ^^ Jeg prøver så godt jeg kan å hjelpe henne med jobbsøking, rydding, vasking, brette klær og gjøre lekser. Hun sliter veldig med å få alt det her gjort, siden jeg er veldig suspekt på en snikende depresjon, pga alle problemene som ligger rundt.

bleh begynner å bli sliten av situasjonen. Men tror dere at dette jeg gjør er det beste jeg kan gjøre? bare være positiv og hjelpe henne å finne sitt eget sted å bo, slik at hun kan få ro i "sjela"? Hun har jo veldig mange faktorer, som er direkte stressende og slitsomme både psykisk og fysisk. Jeg burde kanskje ikke gå på noe "angrep" på foreldre eller andre som er drittsekker mot henne?!? 

åh, det var deilig å få det ut!! xD :D :D :D

Anonymous poster hash: b4f14...7ac
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvis hun ser utrolig bra ut behøver du ikke bekymre deg, det finnes mange flere velstående menn enn utrolig pene damer så hun blir plukka opp av en fyr før hun er 25 :)

Anonymous poster hash: fa71e...f57

TS her.

Takk, godt å høre!! Er jo helt sant det du sier, hu kommer nok absolutt å finne seg noen som liker henne, og gir hun det hun fortjener. Om jeg ikke faller for henne selv xD Jeg kjenner jeg begynner å sprekke litt her av min egen tankegang! Kjenner at det begynner å koke et lite hat i oppe i hodet mitt. Ganske slitsomt å trykke ned på, siden jeg bare har lyst å sprenge og være forbanna på alle problemene ^^

Men folk må jo få lov til å takle problemene sine på sin egen måte, dumt om jeg skal blande meg inn i en og ta en så stor del , når jeg føler at jeg ikke er en del av problemene i utgangspunktet.

Lenke til kommentar

Du er så hardt friendzoned at det ikke er morsomt engang. Du har mest sannsynlig 0 sjangs på henne, så hvis du er ute etter hennes hjerte så vil du nok bli knust,

Ja, hun må være en mester i dette gamet som har klart å få trådstarter dit han er nå.

TS her.

hehe neida, Jeg er ganske sikker på at jeg er friendzonet, fra hennes side. Men jeg har friendzonet hun allerede så ~~ Det var strengt tatt bare en spøk når jeg sa "om jeg faller for henne selv" vi er strengt tatt veldig forskjellig så sjansen for at det er vellykket er ganske lav, dessuten har vi forskjellige meninger om ganske sentrale ting så, være noe mer en venner er nesten litt umulig xD Men jeg er nå her for å hjelpe uansett, jeg klarer ikke å se på folk lokke seg inne på soverommet og deppe uten å gjøre noe, er ikke første gangen jeg har gjort det her for noen heller ^^ Om det viser seg at jeg har blitt brukt, so be it. Jeg prøvde iallefall.

Jeg gjør litt mye for andre, og jeg er fornøyd med det. Jeg har blitt brukt før, og jeg syns det er litt verdt det!! 

So far har jeg fått 3 utrolige gode venner 2jenter og 1gutt som jeg har stilt opp for tidligere, de 3 stiller ofte opp for meg i dag! Så om jeg en fjerde så skal jeg glise stort!! :D Fuck girlfriends!

Lenke til kommentar

Tja , er ikke så veldig mye du kan gjøre her egentlig.

Det er tydelig at du er betatt av henne , jo fortere du forstår dette jo letter vil det være for deg å gjøre noe.

Men , du bør begynne å være ærlig til henne , noe annet vil være å verdsette seg selv svært lavt og det er ikke noe man skal gjøre.

Uansett jo fortere du har fortalt henne at du napper løken om kvelden mens du tenker på henne jo lettere vil det være å komme seg videre ( NEI du skal ikke si at du napper løken, men at du liker henne ) om hun har null interesse for deg , men trolig så har en 18 åring som henne flere "muligheter" oppe i topplokket og hvem vet , du er kanskje en av dem så fort du kommer deg ut av "Friendzone".

Lenke til kommentar

Det var strengt tatt bare en spøk når jeg sa "om jeg faller for henne selv" vi er strengt tatt veldig forskjellig så sjansen for at det er vellykket er ganske lav, dessuten har vi forskjellige meninger om ganske sentrale ting så, være noe mer en venner er nesten litt umulig xD 

Jada. Bare en spøk. Haha, lol, liksom. Fin liste med rettferdiggjøringer for hvorfor det er en dårlig idé også. Rofl, lizm. Nei, du og henne sammen - det hadde vært en katastrofe det!

Men innerst inne, så tenker du kanskje... Kanskje det ikke alltid vil være slik. Kanskje én vakker dag så vil ting på magisk vis endre seg - og da er det jo greit å ha "holdt seg inne" med henne og skaffet seg masse goodwill, sant?

Jo før du får denne jenta ut av hodet ditt, jo bedre er det. Du vil være langt bedre tjent med å finne deg ei jente som gjengjelder følelsene dine, i stedet for å ta til takke med en "kjæreste by proxy" som vil være det hun her blir. Det kan godt tenkes at du nå for tiden får godfølelsen bare du er sammen med henne og støtter henne og hjelper henne, men etter hvert som årene går og ting aldri endrer seg i den retningen du håper så blir du etter hvert bitter og forarget. Det er ikke hverken du eller hun tjent med.

Anonymous poster hash: 611d9...52f

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...