Erza Skrevet 5. juni 2015 Del Skrevet 5. juni 2015 (endret) Hei! I August i fjor fikk jeg meg en smell på fotballbanen. Jeg var oppe i en hodeduell der jeg fikk en albue i bakhodet (Har jeg blitt fortalt). I luften mistet jeg kontrollen og landet med ansiktet først på kunstgresset. Jeg husker smellen når jeg landet, men var veldig omtåket desorientert. Jeg merket at jeg var ganske "vekke" og ble byttet ut. Alt dette husker jeg nå i ettertid, bortsett fra smellen jeg fikk i luften. Når jeg satt på sidelinjen følte jeg meg først og fremst veldig ør i hodet, men smertene var til å leve med. Jeg visste ikke hva stillingen i kampen var, hvilken dag det var, hvilken måned vi var i eller om det var før eller etter sommerferien. Jeg skjønte at det var sommer på grunn av været, men om jeg skulle noe de kommende dagene i form av jobb, skole eller om jeg hadde ferie etc. hadde jeg ikke peiling på. Jeg ringte min far for at jeg skulle få meg en tur til legen for sikkerhetsskyld, men satt en stund med telefonen før jeg fikk ringt. Han var vekkreist, og hadde vært vekke en uke.. Noe jeg altså hadde "glemt". Jeg spurte visst også mange rare spørsmål til resten av lagkompisene på sidelinjen. Hvilken måned vi var i osv. Det var VELDIG rart og faktisk litt skremmende når jeg skjønte hvor lite "tilstede" jeg var. Dette varte noen timer. Jeg kom meg til legen og fikk beskjed om å ta det med ro (Ingen tv, bøker, pc etc. og ikke sove før natten). Jeg var sikker på at det var en hjernerystelse, men legen sa det ikke var en hjernerystelse med mindre jeg var bevisstløs. Jeg fikk aldri noen "Knock-out" slik at jeg sluknet totalt, men etter symptomene å dømme var det ikke bare en liten smell heller. Jeg var unormalt trøtt og sliten den neste lille uken, men etter det har jeg ikke hatt noen plager. Så... Var dette en hjernerystelse eller ikke? Hvis ikke, hva kalles dette? Takk for svar! Endret 5. juni 2015 av Erza Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 6. juni 2015 Del Skrevet 6. juni 2015 Du hadde en betydelig hjernerystelse. De rådene legen ga deg er korrekte råd for hjernerystelse, så jeg skjønner ikke hvorfor han sa at du ikke hadde hjernerystelse. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 6. juni 2015 Del Skrevet 6. juni 2015 (endret) Fra en som har hatt syv hjernerystelser (hvorav to var så alvorlige at jeg ble innlagt), så høres dette helt klart ut som en hjernerystelse. Man er trøtt, sliten, husker gjerne lite av hva som skjedde rundt episoden og den dagen, og man blir gjerne veldig kvalm. Endret 6. juni 2015 av Vertical^ Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 6. juni 2015 Del Skrevet 6. juni 2015 Fikk hjernerystelse for noen måneder siden, men det har jeg glemt hvordan...Får spørre dama Men ble kvalm og svimmel i lang tid etterpå, sleit med å sove, ble trøtt og sliten. I tillegg til hodepine. Dama sjekka meg og vekka meg en gang i timen den natta bare for å være sikker. Dro ikke til noen lege, og det gikk over etter noen dager. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 6. juni 2015 Del Skrevet 6. juni 2015 Høres veldig ut som hjernerystelse, men mulig legene opererer med flere fagtermer innenfor den kategorien? Lenke til kommentar
Erza Skrevet 7. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2015 Takk for svar folkens! Fra en som har hatt syv hjernerystelser (hvorav to var så alvorlige at jeg ble innlagt), så høres dette helt klart ut som en hjernerystelse. Man er trøtt, sliten, husker gjerne lite av hva som skjedde rundt episoden og den dagen, og man blir gjerne veldig kvalm. Syv hjernerystelser faktisk... Tør jeg spørre hvordan du har klart dette? Høres veldig ut som hjernerystelse, men mulig legene opererer med flere fagtermer innenfor den kategorien? Var det jeg også tenkte. Min far er sykepleier og han sa det var hjernerystelse. Men det er vel 25-30 år siden han ble utdannet, så uttrykk og terminologi kan vel ha endret seg siden den gang. Han jobber kun innenfor psykiatrien, så det er ikke akkurat den typen "sykdom" han ser daglig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå