Gå til innhold

Plug and play HTPC


Anbefalte innlegg

Er på jakt etter en ny HTPC, og er håpløst lite oppdatert på hva som finnes på markedet nå.

 

Hvilke er verdt å satse på dersom man vil ha en komplett pc med Windows? Orker ikke å begynne med selvbygg.

 

De kravene jeg har er at den bør være såpass fremtidsrettet at den har mulighet for 4k og er kraftig nok til å kunne benytte seg av Steam In home Streaming (som mottaker).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du sier ingenting om hva du vil legge inn i en pc. eller om størrelse spiller noen rolle. 

 

kjøper du en ganske sprek laptop er kjølinga ganske stillegående på de fleste at de nesten er akseptable som htpc. de gangene jeg har bygget selv har jeg lagt veldig stor vekt på ytelse og støy. det betyr ssd og ingen vifter. det er dyrt... 

Lenke til kommentar

Har allerede en rimelig sprek laptop, men upraktisk å drive å koble den opp hele tiden.

Vil ha noe som skal stå permanent i TV-benken. Så størrelse noe ala disse NUCene eller litt større.

 

Støy er en faktor, men trenger ikke være helt lydløst.

 

Pris ca 4-5000, man kan strekkes høyere.

Lenke til kommentar

små maskiner bråker mye eller er veldig svake. og er vansklige å bygge videre på om man skulle trenge nytt skjermkort for hevc / vp9 eller nyere i høy oppløsning. om du er villig til å gå opp i størrelse (forsterker størrelse) får du nok komplett / ps eller andre til å bygge for deg. windows er lett å installere selv. med dagens kronekurs blir maskinene fort veldig dyre. letteste er vell å kjøpe enda en laptop med i5/i7 lese anmeldelse og forsikre deg om at den ikke bråker mye. 

Lenke til kommentar

Trenger ikke voldsomt med kraft, bare den klarer steam Streaming. Har andre maskiner til de tyngre oppgavene.

 

Hadde en lenovo q190 med i3 cpu, den var forsåvidt grei nok frem til den døde.

 

Som sagt så gjør det ikke noe at er litt viftestøy, for stort sett så står det annen lyd på.

 

Har sett litt på den media center i10 som komplett bygger, noen meninger om dem? Dog litt dyrere enn jeg hadde tenkt, men pyttsann.

Lenke til kommentar

Den i10-saken er fin-fin den. Høy pris, men om det er spisbart så... Der får du jo noe som er ferdig satt sammen med OS. Personlig har jeg noe lignende, dvs Streacom FC5, et Asus hovedkort med en litt eldre i3 CPU som gir HD4000 grafikk. Da får jeg også blueray-drev og et kabinett som ligner forsterker m.m. Uten at jeg forstår hvorfor Komplett ikke selger dette kabinettet lenger, det er storselger til Streacom

Jeg ville valgt et annet tastatur enn det som er standard til i10. Det Logitech som er standard er kjipt. K830 er langt bedre og penere. Og bakgrunnsbelyst, noe jeg liker godt når det ses film :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...