Gå til innhold

Trenger hjelp med valg av Minnekort, hovedkort og lydkort

Anbefalte innlegg

Intel Core i5-4690K
Quad Core, 3.5 GHz, 6MB

Corsair 750D
mATX, ATX, eATX

ASUS GeForce GTX 980 Ti 6GB

Corsair H110i G T Hydro Series
280mm

Intel 730 SSD 240GB
6Gb/s, 550/270MB/s read/write

Corsair RM850
ATX 12V, 80 plus Gold, Modular

jeg skal har solgt min tidligere pc, og vil gjerne samle sammen en nytt. 

Pcen skal kun brukes til gaming, hovedsakelig CS:GO , LoL og GTA V. 
Skal i tilleg kjøpe en BenQ 144Hz skjerm.

Men med valg av hovedkort har jeg alltid slitt, og aldri funnet noe konkret info som har hjulpet meg til å velge en  hovedkort.

Trenger hjelp med valg av Minnekort, hovedkort og lydkort. eventuelt om de anbefaler andre deler enn valgt, er jeg interessert i å høre.

mål:

Åpnå mest mulig FPS, 0 Lagg.

Endret av HelpM3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette hovedkortet vil fungere bra. http://www.prisjakt.no/product.php?p=2650062

Du trenger ikke allverdens av hovedkort, men sørg for at det er Z97-serien. Da åpner du for mulighet til å overklokke K-prosessoren du har valgt ut. 

Hva skal du med minnekort? Eller tenker du på ram? Denne pakken vil sikkert fungere ypperlig

Bør velge minst 1600MHz-minne, kjekt å ha.

Trenger du lydkort? For de fleste er det integrerte i hovedkortet akseptabelt nok. Mer enn nok krefter i systemet til å drifte lydkortet uten lagg i CS:Go ihvertfall... 

EVGA Supernova G2 850W er en veldig god PSU også

Lenke til kommentar

hvordan påvirker RAM mine spill? 

Mer ram (gigabyte/GB) gjør at mer av spillet kan lastes inn i ram når du spiller som i sin tur gjør at når du i spillet går tilbake til et område du har vært på tidligere slipper at datamaskinen laster hele området på nytt.

Dette gjelder helt til du avslutter spillet og andre programmer/spill begynner å tære av tidligere spilldata lagret i ram.

Mer ram gjør også at maskinen klarer å holde flere programmer gående i bakgrunnen.

Eneste å tenke på her bortsett fra kompatibilitet er at du bør ha en frekvens på 1600 eller mer for å unngå en flaskehals. Flere tester har vist at hastigheter under 1600 kan påvirke ytelsen nevneverdig. Men hastigheter over har svært liten effekt på ytelse.

Dagens maskiner bør ha 8GB eller mer. Det er der dagens spillkrav ligger.

men er i5 ut datert nå? hvis man skulle velge å spille noen av de nyere spillene på max?

Nei. i3, i5, i7 er mer som vaskepakker på bensinstasjonen.

i3 gjør bilen ren.

i5 gjør bilen ren, OG vasker understell.

i7 gjør bilen ren, vasker understell, OG polerer.

Alle tre produktseriene får nye modeller på markedet jevnlig som dekker hver sine målgrupper av PC-markedet.

I spill holder det med i5. i7 er mer forbeholdt entusiaster og folk som driver med mye bilde og videoredigering.

Men det betyr ikke at i3 eller pentium serien ikke er egnet til spilling. G3258 for eksempel er en prosessor til 640 kroner som er mye brukt i lavbudsjetts spillpc-er.

http://www.pcworld.idg.com.au/article/386100/what_difference_between_an_intel_core_i3_i5_i7_/

Lenke til kommentar

hvordan påvirker RAM mine spill? 

Mer ram (gigabyte/GB) gjør at mer av spillet kan lastes inn i ram når du spiller som i sin tur gjør at når du i spillet går tilbake til et område du har vært på tidligere slipper at datamaskinen laster hele området på nytt.

Dette gjelder helt til du avslutter spillet og andre programmer/spill begynner å tære av tidligere spilldata lagret i ram.

Mer ram gjør også at maskinen klarer å holde flere programmer gående i bakgrunnen.

Eneste å tenke på her bortsett fra kompatibilitet er at du bør ha en frekvens på 1600 eller mer for å unngå en flaskehals. Flere tester har vist at hastigheter under 1600 kan påvirke ytelsen nevneverdig. Men hastigheter over har svært liten effekt på ytelse.

Dagens maskiner bør ha 8GB eller mer. Det er der dagens spillkrav ligger.

men er i5 ut datert nå? hvis man skulle velge å spille noen av de nyere spillene på max?

Nei. i3, i5, i7 er mer som vaskepakker på bensinstasjonen.

i3 gjør bilen ren.

i5 gjør bilen ren, OG vasker understell.

i7 gjør bilen ren, vasker understell, OG polerer.

Alle tre produktseriene får nye modeller på markedet jevnlig som dekker hver sine målgrupper av PC-markedet.

I spill holder det med i5. i7 er mer forbeholdt entusiaster og folk som driver med mye bilde og videoredigering.

Men det betyr ikke at i3 eller pentium serien ikke er egnet til spilling. G3258 for eksempel er en prosessor til 640 kroner som er mye brukt i lavbudsjetts spillpc-er.

http://www.pcworld.idg.com.au/article/386100/what_difference_between_an_intel_core_i3_i5_i7_/

takk for gode forklaring, lærte meg noe nytt der. Kunne gitt meg en liten innblikk på hovedkort også ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...