Gå til innhold

Hjelp til vanlig av skjermkort (780TI , 980 eller 980 TI)


Anbefalte innlegg

 

Du fikk meg egentlig til å begynne å le nagina  :rofl:  :rofl:

 

Selvom jeg er så¨pro at jeg fikk en til å le så betyr ikke det at jeg har feil, er faktisk mange som angrer at de kjøpte 980 og så kom 980ti, men de har vel seg selv å skylde når de ikke følger med. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Du fikk meg egentlig til å begynne å le nagina  :rofl:  :rofl:

 

Selvom jeg er så¨pro at jeg fikk en til å le så betyr ikke det at jeg har feil, er faktisk mange som angrer at de kjøpte 980 og så kom 980ti, men de har vel seg selv å skylde når de ikke følger med. 

 

Trodde du rettet mot meg.

 

Selvsagt, de som har kjøpt 980 de siste 2mnd kan jeg skjønne, men da er de så noob at de ikke klarer å følge med på ryktene,..

Lenke til kommentar

 

 

Du fikk meg egentlig til å begynne å le nagina  :rofl:  :rofl:

 

Selvom jeg er så¨pro at jeg fikk en til å le så betyr ikke det at jeg har feil, er faktisk mange som angrer at de kjøpte 980 og så kom 980ti, men de har vel seg selv å skylde når de ikke følger med. 

 

Følge med og følge med.

 

Skal man alltid vente på nyeste komponent så kommer man aldri til å kjøpe.

 

Vi kan på samme måte sitte å si at de som nå har kjøpt gtx 980ti kommer til å angre når gtx 1080 (eller what not) kommer ut...

 

Det er liksom bare slik denne bransjen er. Det kommer alltid noe nytt og man bør egentlig kjøpe når man faktisk trenger en oppgradering. Jeg angrer ikke på at jeg kjøpte gtx 980 til 4699,- ved release fordi jeg ikke hadde vært villig til å bruke 2300,- ekstra på skjermkort uansett, synes det er for dyrt. Dersom gtx 980ti hadde kostet det samme som gtx 980 så hadde det gitt mening at man angret :)

 

Nå skal det også sies at når jeg kjøpte gtx 980 så var det ingen på ryktebørsen som trodde det skulle komme et gtx 980ti.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Du fikk meg egentlig til å begynne å le nagina  :rofl:  :rofl:

 

Selvom jeg er så¨pro at jeg fikk en til å le så betyr ikke det at jeg har feil, er faktisk mange som angrer at de kjøpte 980 og så kom 980ti, men de har vel seg selv å skylde når de ikke følger med. 

 

Følge med og følge med.

 

Skal man alltid vente på nyeste komponent så kommer man aldri til å kjøpe.

 

Vi kan på samme måte sitte å si at de som nå har kjøpt gtx 980ti kommer til å angre når gtx 1080 (eller what not) kommer ut...

 

Det er liksom bare slik denne bransjen er. Det kommer alltid noe nytt og man bør egentlig kjøpe når man faktisk trenger en oppgradering. Jeg angrer ikke på at jeg kjøpte gtx 980 til 4699,- ved release fordi jeg ikke hadde vært villig til å bruke 2300,- ekstra på skjermkort uansett, synes det er for dyrt. Dersom gtx 980ti hadde kostet det samme som gtx 980 så hadde det gitt mening at man angret :)

 

Nå skal det også sies at når jeg kjøpte gtx 980 så var det ingen på ryktebørsen som trodde det skulle komme et gtx 980ti.

 

This ladies and gentlemens!:)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ser det er mange her som sier at et 980Ti er overkill til 1080p-gaming. Dette er forsåvidt korrekt, men har man en 144hz monitor man vil utnytte så blir det enklere å forsvare et kjøp av toppkortet.

 

Samtidig kan man også tenke slik at om en person kjøper 980Ti til 1080p, så har man sikret seg et kort som holder i laaaaang tid fremover. Mulighetene for å kjøpe en 1440p eller 4k-monitor ligger også "klar" om man har utstyr til å takle det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det blir for dumt å svi av 7000kr på et kort til 1080p gaming...

Det kan jeg være enig i.

 

Jeg la meg opp i hvorvidt en oppgradering fra 780 til 980 var verd det - noe jeg ikke syntes. Skal man ha et skikkelig "løft" ville jeg gått for 980 TI. Ser da bort fra pengene.

 

Ikke veldig dumt egentlig. Da trenger man ikke å bytte ut kortet på mange år ;)

Lenke til kommentar

 

 

Du fikk meg egentlig til å begynne å le nagina  :rofl:  :rofl:

 

Selvom jeg er så¨pro at jeg fikk en til å le så betyr ikke det at jeg har feil, er faktisk mange som angrer at de kjøpte 980 og så kom 980ti, men de har vel seg selv å skylde når de ikke følger med. 

 

980Ti kom vel nå 10 mnd etter 980. 780Ti kom bare 4 mnd (slingringsmonn på dette) etter 780. Var kjipere å sitte med 780-kort :p

Lenke til kommentar

 

 

 

Du fikk meg egentlig til å begynne å le nagina  :rofl:  :rofl:

 

Selvom jeg er så¨pro at jeg fikk en til å le så betyr ikke det at jeg har feil, er faktisk mange som angrer at de kjøpte 980 og så kom 980ti, men de har vel seg selv å skylde når de ikke følger med. 

 

980Ti kom vel nå 10 mnd etter 980. 780Ti kom bare 4 mnd (slingringsmonn på dette) etter 780. Var kjipere å sitte med 780-kort :p

 

980 Ti kom forrige måned

980 kom september 2014 - 8 måneder tidligere

780 Ti kom november 2013 - 10 måneder tidligere

780 kom mai 2013 - 6 måneder tidligere

 

Riktig at Ti-varianten av 780 kjappere enn Ti-varianten av 980, men så er ytelsesforskjellen mellom 780 og 780 Ti vesentlig mindre enn forskjellen mellom 980 og 980 Ti er. Dessuten var 780 klart svekket sammenlignet mot det originale Titan med bare 2304 ALUer mot Titans 2688, 980 Ti er vesentlig mindre svekket sammenlignet mot Titan X med 2816 ALUer mot 3072.

Dessuten hadde 780 samme mengde VRAM og båndbredde som 780 Ti, i motsetning til 980 Ti som har 50% ekstra VRAM og båndbredde over 980.

Lenke til kommentar

Man bør kjøpe GPU i forhold til skjermen man har eller ønsker å kjøpe. Med 144hz som kan utnyttes, så ser jeg ingen grunn til å ikke kjøpe 980 ti. De nyere titlene krever mye, og mer skal det bli. Jeg blir å supplementere med et til 970 kort eller bytte til et av de nye toppkortene. Har også 1080p 144hz skjerm. Venter til de nye 21:9 g-sync skjermen kommer og blir testet før man oppgraderer den.

Lenke til kommentar

Man bør kjøpe GPU i forhold til skjermen man har eller ønsker å kjøpe. Med 144hz som kan utnyttes, så ser jeg ingen grunn til å ikke kjøpe 980 ti. De nyere titlene krever mye, og mer skal det bli. Jeg blir å supplementere med et til 970 kort eller bytte til et av de nye toppkortene. Har også 1080p 144hz skjerm. Venter til de nye 21:9 g-sync skjermen kommer og blir testet før man oppgraderer den.

Mest mulig futt i ett kort må være målet :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...