Gå til innhold

Hvordan få en raskere mac?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du har vel kanskje rett. Jeg kjørte aktivitetsmonitor nå. Ser ut som det bare er de programmene jeg kjører som spiser opp CPU. Esj... Jeg som hadde håpet å kunne redigere video med maskinen min. Kjøpte denne bilig da den andre maskinen tok kvelden, men får se å selge denne igjen og kjøpe meg en nyere mac. Hvor stor prosessor bør jeg minst ha for å redigere video med imovie ok. Sist hadde jeg i5 prosessor, ssd disk og 8GB ram og 1024 mb skjermkort. 

Lenke til kommentar

i7 er bedre til redigering enn i5, men det koster. Det spørs veldig på hvor store tunge prosjekt du skal jobbe med. Klart, iMovie er vel ikke det mest avanserte, så en i5 holder kanskje?

En Mac fra 2008 har vel bare en Core 2 CPU. Var vel ikke i5 på den tiden.

Lenke til kommentar

Var ikke noe problem med i5 på airen jeg hadde til redigering. Maskinen kunne bli ganske varm, men den jobbet kjapt og effektivt. Det er core 2 duo prosessor på denne. Har det på en win maskin også og det er ikke noe problem å redigere med windows moviemaker. Derfor er det rart at macen en tregere og det hakker når det ikke gjør det på win maskinen. Kanskje imovie krever mer av prosessoren enn det win moviemaker gjør? Klarer som sagt å redigere helt ok på windows maskinen med core 2 duo, 8gb ram og ssd disk. Omtrent samme oppsettet som på macen min.

Endret av Tullballj
Lenke til kommentar

Som de andre sier her så er det noe begrenset hvor rask du klarer å få denne. Det som i imidlertid er viktig for optimal ytelse er å slå på Trim støtte. Hvis du ikke allerede har gjort det bør du laste ned og installere Trim enabler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...