Smidt Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 driver å lager musikk foreløpig med logic platinum, men jeg finner ikke helt ut av exportingen.. jeg vil ha filen ut så jeg kan spille den i f.eks. WMP.. noen som vet hva jeg skal gjøre?? Lenke til kommentar
arela Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Kjenner ikke så godt til Logic, men i Cubase spiller jeg mixen in på et nytt spor. Bouncing er også en mulighet, men mulig orginalsporene tapes da? I Cubase er det også en mulighet for "mixdown to file" der du velger format etc. Jeg bruker 1. metode fordi jeg da hører i "realtime" om det oppstår problemer, starter på nytt om nivået ikke er riktig etc Lenke til kommentar
Verberate Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Du må bounce ned til wav, og i Logic 5 og tidligere betyr det at du MÅ høre på låta i "realtime" som nevnt. Klikk på "bnce" knappen under "Output 1-2" faderen, og i vinduet som popper opp velger du hvilken takt du vil begynne opptaket i, hvilken du vil slutte i, 16-bit, interleaved audio (dvs. ikke split audio) og wav. Lenke til kommentar
arela Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Problemet med bouncing, er dersom dette ikke er en ferdig fil. Ofte er det kjekt å slå sammen flere "del-spor" til ett spor. Dersom man bouncer er man nede på 16bit oppløsning, og det vil jeg ikke ha før jeg har "mastret" ferdig. Bouncing er vel ok dersom du har mixet ferdig låta di. ...Hører at det kan oppstå klikk og pop ved offline bouncing, så kontroler fila! Lenke til kommentar
Verberate Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Tenkte jeg bare skulle svare litt på det arela skrev.. Du kan velge å bounce til 24-bit hvis du heller vil det. Hvis du bare er interessert i å bounce ned enkelte spor til en fil for å så ta de inn igjen i Logic velger du "Bounce and add" i vinduet som popper opp etter å ha trykket på "bnce" knappen. Da havner den nye lydfila i audio vinduet, (ctrl+9,) og kan dras over til arrangeringsvinduet. Slik jeg ser det er det best å "dither" ned til 16-bit etter mixing og før mastering. Og det beste er å sjekke etter klikk og pop før og mens du bouncer. Men uansett sjekker man jo alltid fila før man leverer den fra seg, gjør man ikke? Lenke til kommentar
arela Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Ole Brum har nok rett, kikket litt på Cubasen min, og det er de samme muligheter der. (Det er lenge siden jeg bouncet i Digital Orchestrator, og der ble filene sveiset sammen) Det kan være lurt å sjekke før en snakker...! Men uansett så er innspilling til nytt spor ok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå