-=Petter=- Skrevet 4. juni 2015 Del Skrevet 4. juni 2015 Hei. Har Nexa system hjemme. Men kunne tenkt meg en fjernkontroll som er litt mer snasen enn hva dem har selv. Kanskje litt mer likt en Harmony kontroll? Har det og er veldig glad i den. Hva finnes av dette? Søkt, men finner svært lite. Kanskje det finnes noe som kan fungere sammen med en Hamony? Petter Lenke til kommentar
MirusMentis Skrevet 4. juni 2015 Del Skrevet 4. juni 2015 En ir receiver på samme maskin som du har smarthus softwaren/rfxcom interfacet så er du i mål om du vil bruke harmony. Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 8. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2015 Bruker ikke noe software eller maskin til dette enda. Så er derfor jeg leter etter en fjernkontroll som er laget for 433, og hvis det er mulig med programmering. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 8. juni 2015 Del Skrevet 8. juni 2015 Jeg tror ikke du finner det, iallfall ikke i et format du vil bruke hvis du er vant til Harmony. Harmony støtter et par HA-protokoller (som HUE), men den brede støtten vi kunne håpet på finnes foreløpig ikke, bl.a. fordi Logitech ikke har en åpen API. Lenke til kommentar
Fermate Skrevet 8. juni 2015 Del Skrevet 8. juni 2015 Det finnes Fjernkontroller for 433Mhz på X10 da, men om de er så "snasne" vil jeg vel ikke si: Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 8. juni 2015 Del Skrevet 8. juni 2015 Jeg tror ikke du finner det, iallfall ikke i et format du vil bruke hvis du er vant til Harmony. Harmony støtter et par HA-protokoller (som HUE), men den brede støtten vi kunne håpet på finnes foreløpig ikke, bl.a. fordi Logitech ikke har en åpen API. http://myharmony.com/discover/harmony-api/ ? Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 9. juni 2015 Del Skrevet 9. juni 2015 Jeg tror ikke du finner det, iallfall ikke i et format du vil bruke hvis du er vant til Harmony. Harmony støtter et par HA-protokoller (som HUE), men den brede støtten vi kunne håpet på finnes foreløpig ikke, bl.a. fordi Logitech ikke har en åpen API. http://myharmony.com/discover/harmony-api/ ? Jo. Men å faktisk FÅ tilgang derfra er tydeligvis ikke lett... Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 9. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2015 Jeg tror ikke du finner det, iallfall ikke i et format du vil bruke hvis du er vant til Harmony. Harmony støtter et par HA-protokoller (som HUE), men den brede støtten vi kunne håpet på finnes foreløpig ikke, bl.a. fordi Logitech ikke har en åpen API. Har ikke klart å søke opp noen nei. Det finnes Fjernkontroller for 433Mhz på X10 da, men om de er så "snasne" vil jeg vel ikke si: Denne var rett og slett stygg, og ikke det jeg er ute etter. Trenger vel mest en fjernkontroll som kan stilles inn til 50% dim feks, hvis dette finnes. Gjør det ikke det, blir vel Nexa sin egen da... Lenke til kommentar
Ole Th Skrevet 15. juni 2015 Del Skrevet 15. juni 2015 En kan nå snu om på det og skaffe seg f.eks jbmedia lightmanager, med den tilkoblet er det en smal sak å bruke eksisterende Logitech fjernkontroll. Bruker denne løsningen selv i tillegg til tellstick net.. Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 16. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2015 Må denne bestilles fra Tyskland og hvordan er det da å sette den opp? Lenke til kommentar
Ole Th Skrevet 17. juni 2015 Del Skrevet 17. juni 2015 Jeg bestilte ifra Tyskland, tror ikke det er å få tak i her til lands. Enkelt og greit å sette opp. Lager ditt oppsett på et pcprogram ("lære opp" enheter tilsvarende som med Tellstick Net), kobler til light manager via usb og laster opp. Legger til Light manager på din Harmony fjernkontroll og 60 ulike "button" dukker opp. Hver "button" kan også være macro med mange signal. Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 17. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2015 Da kan det nok hende det blir denne løsningen da prosjektor og lerret kommer i hus. Regner med jeg må frem med alle følerne som ligger i de skjulte veggboksene for å lære opp boksen? Denne kan også sende 50% dim f.eks? Lenke til kommentar
Ole Th Skrevet 17. juni 2015 Del Skrevet 17. juni 2015 Jepp, kan stille ned til 1% justeringer. Kan styre rullegardiner også om det er ønskelig. Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 18. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2015 Låter bra. :-) Lenke til kommentar
Ole Th Skrevet 18. juni 2015 Del Skrevet 18. juni 2015 (endret) Jeg bruker også light manager til å slå på en "dummy" bryter i Telldus live. Hvorfor er det kjekt? Da kan en bruke den "dummy" bryteren som forutsetning for annen lys/strøm styring i Telldus live. F.eks så styrer jeg de fleste lys i stuen etter skjemalegging (eller "Events" egentlig) i Telldus live (slår seg på, og øker lysstyrke etter tidspunkt eller solnedgang). Når jeg bruker TV så vil jeg helst att lyset ikke skal endre seg, spesielt når jeg starter min film aktivitet. Så, om den "dummy" bryteren er slått på av light manager - så vil ikke lysene endre seg. Forøvrig så trigger "play" på fjernkontrollen alt lys av på stuen min, "pause" slår på endel lys. Forutsetningen er att mitt skumringsrele ikke er "på" (vil ikke ha noe lysshow på dagtid :-) Mulighetene er mange.. :-) Endret 19. juni 2015 av Ole Th Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 20. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2015 Men dette får du altså ikke til alene med jbmedia Slik jeg har det nå, har jeg jo bare veggbrytere til alle lysene, pluss jeg har kodet en bryter ved utgangen, som skrur av alle lysene, eller på. Alt er av Nexa følere, ikke noe annet er blannet inn her. Det med lys føleren var jo en grei ide, den skjønner jeg godt. Tanken min med dette, er jo å styre lysene i stua, de andre kan man stort sett bruke normalt, da dem ikke er i veien for filtitting etc. Lenke til kommentar
Ole Th Skrevet 21. juni 2015 Del Skrevet 21. juni 2015 He he, av en eller annen grunn så hadde jeg fått for meg att du hadde Tellstick Net (har nok blandet sammen med noe jeg har lest i en annen tråd på forumet). Men anbefaler den Jb media boksen altså, det var den jeg begynte med og som gjorde att jeg fikk øyene opp for hjemmeautomasjon.. Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 25. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2015 Skal nok prøve å få kjøpt den etter hvert ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå