AnonymDiskusjon Skrevet 4. juni 2015 Del Skrevet 4. juni 2015 Hei Jeg sliter med sosial angst og depresjon. Jeg har nylig begynt i ny jobb, og det gikk veldig bra i begynnelsen. No har tankene om at folk ikke liker meg begynt å komme tilbake, og det blir vanskeligere å møte på jobb. Jobben er alt jeg har, og uten den har jeg ingen grunn til å leve. Jeg tok i dag 100 mg Escitalopram (CIpralex). Maksdose er 20mg om dag. Jeg har før tatt ganske høye doser på grunn av depresjon. Jeg har ikke merket noe forskjell i dag. Hva kan skje hvis jeg øker dosen med cipralex? Er det farlig? Jeg fortalte en psykolog at jeg tok så mye medisn. Hun sa ikke noe spesielt om dette. Anonymous poster hash: 3a85d...a1f Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 4. juni 2015 Del Skrevet 4. juni 2015 Cipralex er ikke et medikament du skal dosere etter dagsform. Du skal ta samme dose om du har en god eller dårlig dag. Du må snakke med legen din og eventuelle konsekvenser av å ta så høye doser. Hvis du føler deg syk i løpet av kvelden eller natten må du ringe legevakten. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 4. juni 2015 Del Skrevet 4. juni 2015 100mg skal normalt sett ikke gi forgiftning i følge Felleskatalogen. http://felleskatalogen.no/medisin/cipralex-lundbeck-547489 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 4. juni 2015 Del Skrevet 4. juni 2015 (endret) Hei, TS! Vil på det sterkeste anbefale at du ikke tar så høye doser uten å snakke med legen på forhånd. Cipralex er et medikament som forandrer hvordan hjernen fungerer generelt på humøret, og dersom du bruker det på overdose kan det få fatale konsekvenser. Jeg ville faktisk selv ha tatt en tur innom legevakten, eller ringt til legevakten å hørt om konsekvensene ved overdose. Aldri ta overdose av denne typen medikamenter, det kan være ekstremt farlig! Edit: Så litt på linken som L4R5 la ut, og der er det faktisk ganske lite data på hvor farlig det kan være. Derfor vil jeg uansett fraråde å bruke så høye doser uten konsultasjon med lege. Går selv på Cipralex, og vet hvordan det kan være dersom du får utbrudd av angst ved å gå på medisinen, men det du skal huske på er å at det blir bedre. Cipralex har faktisk forandret live mitt, fra å være en så og si manisk depressiv person, til å bli en sosial og overkommelig en. Endret 4. juni 2015 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
Teitgutt Skrevet 7. juni 2015 Del Skrevet 7. juni 2015 Som sagt over, er ikkje cipralex eit medikament som kan hjelpe deg på dagsformen slik t.d. quetiapine kanskje kan. Hold deg til dosen legen har gitt deg, og om du føler det ikkje er nok, så må du ta kontakt med legen heller før enn sidan, for det er eigentleg ikkje eit medikament du vil tulle for mykje med dosane til. Ikkje fordi det nødvendigvis er farleg i seg sjølv, men fordi den ønska effekten til medikamentet i enkelte tilfelle kan bli øydelagt. Har vore undermedisinert sjølv, og det utløyste ein snøball av dritt i livet mitt då, så det beste eg gjorde då var å snakke med legen om det sånn at eg kunne få kvalifisert hjelp med det. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 8. juni 2015 Del Skrevet 8. juni 2015 Hold deg til daglig dose, hvis du vil øke kan du spørre legen din om å endre medisineringen din. Man skal ikke leke med slike medisiner, det kan gi permanent skade. Lenke til kommentar
Sir-Allistair Skrevet 8. juni 2015 Del Skrevet 8. juni 2015 Jeg tok en hel pakke en gang. Finn noen hinsides bivirkninger og så sov jeg i over 20 timer. Anbefales selvfølgelig ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå