tss141 Skrevet 4. juni 2015 Del Skrevet 4. juni 2015 Noen som kan forklare litt konkret hva et virkemiddel er? Jeg selv vet hva det er, men skal kunne forklare det detaljert til sensor på norsk eksamen. Setter pris på alle innspill =) Lenke til kommentar
SSondre Skrevet 4. juni 2015 Del Skrevet 4. juni 2015 En måte å uttrykke seg på som gir en tekst stemning, og/eller forsterker tekstens innhold og budskap? Alle vet hva det er, men det er sannelig ikke lett å forklare.. Lenke til kommentar
tss141 Skrevet 4. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2015 Hehe, akkurat Men takk, skal bruke det du skrev. kom gjerne med noe mere om noen andre kommer på noe, har 10 min å dekke Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 4. juni 2015 Del Skrevet 4. juni 2015 Ordboka sier at et virkemiddel er et "tiltak med et bestemt formål", og det må vel være meget treffende. Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 4. juni 2015 Del Skrevet 4. juni 2015 (endret) Jeg ville forsøkt å finne ut hvordan virkemidler klassifiseres. Det husker jeg ikke selv. Men det er da forskjell på allitterasjon, gjentagelse og hyperbol. Noen virkemidler hører vel mer til bestemte sjangre enn andre. Jeg hater dikt som ser ut som tingen de handler om. Jeg fikk i oppgave på muntlig eksamen å analysere et dikt som handlet om en foss. Ikke så jeg at orda i diktet var satt opp slik at diktet så ut som en foss. Endret 4. juni 2015 av ærligøs Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå