TMB Skrevet 6. juni 2015 Del Skrevet 6. juni 2015 Vurdert LO/Fagforbundet? Det er om jeg husker rett gratis for lærlinger, og du får ganske god innboforsikring for 250kr/6 måneder. Omtrent samme pris man får gjennom Gjensidige/YS, så det lønner seg å sjekke litt hva man kan få. Avhenger dog av forsikringssum og bosted. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 6. juni 2015 Del Skrevet 6. juni 2015 Vurdert LO/Fagforbundet? Det er om jeg husker rett gratis for lærlinger, og du får ganske god innboforsikring for 250kr/6 måneder. Omtrent samme pris man får gjennom Gjensidige/YS, så det lønner seg å sjekke litt hva man kan få. Avhenger dog av forsikringssum og bosted. Det er jo sant. De to største fordelene med LOFavor sin forsikring er jo at det ikke er noe oppad begrenset tak på den og at man ikke betaler egenandel om man er to i husstanden som har den. Ingen av delene er vel relevant i TS sitt tilfelle. Samtidig kan det jo være han skal jobbe et sted med en aktiv fagforening, og da er det gjerne forventet av medarbeiderne at man melder seg inn, så da er det jo greit å melde seg inn uansett. Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 6. juni 2015 Del Skrevet 6. juni 2015 Borteboerstipend avgjøres ikke av hva foreldrene dine tjener, men hvor langt det er mellom foreldrehjem og skole/læreplass. Les mer her. https://www.lanekassen.no/nb-NO/Stipend-og-lan/vg/Sa-mye-kan-du-fa/Bor-borte/Det er snakk om over 4000 kroner, 11 måneder i året, så er MYE penger!!! Ellers så ser budsjettet ditt greit ut, men de første månedene kan det være greit å ta vare på alt av kvitteringer, slik at du og ser hvor alle pengene går. Da har jeg ikke rett på borteboerstipend, siden jeg bor bare ~3 mil unna faren min.Du kan også få borteboerstipend dersom du flytter ut av en spesiell grunn. Men virker ikke som om det er det i ditt tilfelle. Lenke til kommentar
Petter-IKT Skrevet 6. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2015 Da har jeg revurdert budjsettet litt. Jeg vet fortsatt ikke hva jeg må betale for forsikring, men jeg skal snakke med DNB på mandag og spørre hva det kommer til å koste meg. Feriepenger skjønner jeg fortsatt ikke, men jeg finner vel ut av det Tusen takk for all hjelp folkens! Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 7. juni 2015 Del Skrevet 7. juni 2015 (endret) Da har jeg revurdert budjsettet litt. Jeg vet fortsatt ikke hva jeg må betale for forsikring, men jeg skal snakke med DNB på mandag og spørre hva det kommer til å koste meg. Feriepenger skjønner jeg fortsatt ikke, men jeg finner vel ut av det Tusen takk for all hjelp folkens! Ikke gjør feriepenger vanskeligere enn det er ved å overtenke det. I juni får man vanlig lønn+feriepenger(12% av fjorårets lønn)-(7,5*25*timelønn) Altså får du lønn som normalt men blir trekt litt mer enn en månedslønn men får feriepenger for å dekke opp. Du kan dog søke om å ikke avvikle ferie om feriepengene opptjent gjør at du "taper" penger på å ta ferie eller noe slikt, men dette forutsetter at bedriften ikke avvikler felles ferie og stenger driften i denne perioden. Endret 7. juni 2015 av Salvesen. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 7. juni 2015 Del Skrevet 7. juni 2015 Feriepenger skjønner jeg fortsatt ikke, men jeg finner vel ut av det http://www.dinside.no/933740/hvor-mye-faar-man-i-feriepenger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå