IvarDuden Skrevet 4. juni 2015 Del Skrevet 4. juni 2015 Hei! Jeg har en ssd med operativ system på som jeg ønsker å sette i min lenovo y50. Jeg har lagt over driverne fra den gamle harddisken som stod i lenovoen til den andre ssd'en, men den vil fortsatt ikke boote. Er det noen som vet hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
Merko Skrevet 4. juni 2015 Del Skrevet 4. juni 2015 Sjekk i BIOS at det den finner SSDen og at det er den som er første boot prioritering. Lenke til kommentar
IvarDuden Skrevet 4. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2015 Et annet problem jeg har er at jeg har en ny ssd som skal inn i desktopen min(der jeg tar ssd'en som skal inn i lenovo y50'en fra), men der finner jeg ikke ssd'en, verken i bios eller i windows. Det er en samsung evo 850 250gb Lenke til kommentar
IvarDuden Skrevet 4. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2015 Finner den ikke i bios heller. Den har funket helt fint i den stasjonære PCen den har blitt brukt i til nå. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 4. juni 2015 Del Skrevet 4. juni 2015 Finner den ikke i bios heller. Den har funket helt fint i den stasjonære PCen den har blitt brukt i til nå. Du kan ikke flytte en OS-disk uten videre fra en stasjonær over til en bærbar.. 2 Lenke til kommentar
IvarDuden Skrevet 4. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2015 Hva må jeg gjøre for at det skal funke da? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 4. juni 2015 Del Skrevet 4. juni 2015 Kjøp deg en ny lisens for windows og installer alt på nytt Lenke til kommentar
Merko Skrevet 5. juni 2015 Del Skrevet 5. juni 2015 Det er absolutt ikke nødvendig. Lisensen er låst mot maskinen, ikke harddisken. Om ikke laptopen finner SSDen så er det noe annet som er galt. sikker på at den er koblet til ordentlig? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 5. juni 2015 Del Skrevet 5. juni 2015 Lisensen er låst mot maskinen Ikke så enkelt med OEM-lisenser. Har sett det flere ganger. Sist ca. 2 uker siden, MS ville ikke validere OEM-produkt, måtte ta kontakt med leverandør av PC-en. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 5. juni 2015 Del Skrevet 5. juni 2015 min lenovo y50. Har du tatt ut recovery av denne maskinen? Lenke til kommentar
Merko Skrevet 5. juni 2015 Del Skrevet 5. juni 2015 Lisensen er låst mot maskinen Ikke så enkelt med OEM-lisenser. Har sett det flere ganger. Er som regel så enkelt jo. spesielt på Windows 8 PCer. Har byttet hdd'er i utallige maskiner. Veldig skjeldent at de ikke blir aktivert igjen. Er hovedsaklig ved hovedkort bytte at de må reaktiveres. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 5. juni 2015 Del Skrevet 5. juni 2015 Jeg har forstått at disken med OS kommer fra en annen maskin. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 5. juni 2015 Del Skrevet 5. juni 2015 Joda, men det betyr ingenting. PCen skal fremdeles oppdage den ved normale 'forhold'. ellers får man heller ikke formatert den om den ikke dukker opp noen plass. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 5. juni 2015 Del Skrevet 5. juni 2015 Ja, men det en helt annen sak om maskinen viser disken i bios. Først må den på plass, seff. Behøver fremdeles ikke å boota normalt da. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 5. juni 2015 Del Skrevet 5. juni 2015 Forøvrig er førsteposten til TS så diffus at jeg vet ikke hva som er rett og galen Lenke til kommentar
Merko Skrevet 5. juni 2015 Del Skrevet 5. juni 2015 Sant det. lite tilbakemelding fra han.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå