Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Er dette trygt? EL støpsel (stikkontakt)

Anbefalte innlegg

Har et el støpsel med to stikkontakter på rommet mitt. Det ser slik ut som på bildet, virker som noe har kortsluttet der som gjør at det andre i rekken ikke fungerer heller.

Er dette noe man kan fikse fort selv? Eventuelt hvor mye koster det for en elektriker?

2015-06-04%2020.55.31.jpg

Jeg bli ikke overrasket at i henhold fra  OECD, alle husene i Norge minst 40% overpriset......

Norsk standard-standard tredje verden..lol  

Jeg viste dette bildet til nettsteder hvor de diskuterer elektriker fra hele EU ..
helt galt........  elektriske ledninger enn en trevegg, kabel uten plastbeskyttelsen som er obligatorisk i EU...etc..
Selvfølgelig når de bygde huset var i Norge regler er i kraft annet enn i dag.
elektriker mafia i Norge truer deres høye kostnader per time  Sikkerhet norske borgere fordi de er nølende på grunn av reparasjoner. Klare bevis på dette bildet.

Min far jobbet i arbeider/ledelsen av store termiske kraftverk 35 år og hadde arbeidet i kjernekraftverk. eller venner i Tyskland og Frankrike har ingen kjernekraft sjef i 250 eu/2000 NOK per time. (Manipulator enda mindre)......
Hvis du ønsker å gjøre elektriker i Norge, må du ha sertifikater som er gjort i det norske språket. kvalitet og erfaring er fra et annet sted.
misbruke norske statsborgere som fortsatt ikke har mye penger fordi de står i gjeld til ørene.
Ved å gjøre vil vi begrense antallet elektriker i markedet ..
Det er moral og anstendighet?  PENGER første ,folk er opp til andreplass

Og du er klar over at dersom regelverket skal ha tilbakevirkende kraft fører dette til enda mer kostnad for disse stakkars norske borgere? Du står for en ting i en setning, og profeterer noe annet i neste som blir absurd i forhold til den første. Å begrense antall elektrikere hjelper jo heller ikke prisen. Det er basic økonomi. Dersom du synes markedet allerede er for dyrt bør du i hvert fall ikke ønske en reduksjon av tilbudet mens etterspørselen er den samme.

Ja, det er svindyrt med fagfolk. Grunnen til det er at det hives mer og mer obligatoriske kompetansekrav på disse fagfolkene. Det kreves mer og mer dokumentasjon, som for en kunde praktisk sett er verdipapirer. Grunnen til at dette er tilfellet er fordi man erfarer at strøm er farlig i visse situasjoner. Da spesielt i forhold til brann. Jeg skal ikke si det altfor sikkert, men jeg mener den største grunnen til branntilløp grunnet elektrisk feil er på grunn av feil bruk av det elektriske anlegget. Dette stiller igjen nye fordyrende krav, komfyrvakt er et fint eksempel, noe som det er krav til på ny elektrisk installasjon i bolig.

Så jeg har full forståelse for at folk syns elektrikere er noen griske svin, men realiteten er nå sånn. Det å skulle fjerne forbudet for alle og enhvert til å jobbe med strøm er i hvert fall ikke noen god løsning sikkerhetsmessig. Elektrikere i seg selv tjener seg forresten ikke styrtrike på sitt yrke. Her i Buskerud er det vel vanlig med lønn fra 220 til 250 kr/t brutto. Resten av potten er det de som sitter på kontoret og gjør papirarbeidet som tar, samt sosiale kostnader og også profitt til firmaet. Så med andre ord er det liten vits i å se stygt på den utførende elektriker hvis man synes lønnskostnaden er høy, da denne personen ikke får hele summen til gode. Saken er jo en annen selvfølgelig dersom man mener arbeidet som er utført er helt bak mål eller om elektrikeren har brukt uforståelig lang tid.

• Liker 2
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...