Monica Jansen Skrevet 4. juni 2015 Del Skrevet 4. juni 2015 Mamma sier at hun og pappa styrer hvor mye jeg drikker. Men jeg er jo 30 år, jeg kan vel bestemme selv? Jeg er ikke umyndiggjort. Jeg tenkte jeg skulle kjøpe meg ei flaske 60 med gode blandebrus og i noen drinker tenkte jeg jeg skulle ha frossne jordbær sån at det blir strawberry dequary. Jeg ønsker ikke at mamma eller pappa skal gjemme spriten eller bestemme over mine drikkemønstre. For å bli passe full og ikke spyfull, hvor mange drinker kan jeg da drikke per time med ca 40 ml med 60 oppi hver drink? Festen er den 27 juni. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 4. juni 2015 Del Skrevet 4. juni 2015 Kva veg du og kva fettprosent har du? I tillegg må vi vite noke om din alkoholresistanse. Og kanskje viktigast av alt, kva er passe full? Forstår dine foreldre godt, på same mpte som at du ikkje vil være på fest der dine foreldre er overstadig berusa så vil heller ikkje dei være på ein fest der du er alt for full. 1 Lenke til kommentar
Monica Jansen Skrevet 4. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2015 Kva veg du og kva fettprosent har du? I tillegg må vi vite noke om din alkoholresistanse. Og kanskje viktigast av alt, kva er passe full? Forstår dine foreldre godt, på same mpte som at du ikkje vil være på fest der dine foreldre er overstadig berusa så vil heller ikkje dei være på ein fest der du er alt for full. Jeg veger 110 kg og har kraftig beinbygning og jeg har masse fett på magen og på haka. Jeg er 179 høy og med passe full mener jeg sån morsomt full, og at jeg ikke kaster opp i sofaen foreksempel. Jeg tenkte jeg skulle ha litt narchpiel i leiligheten min etter festen sån at jeg ikke driter meg ut helt stupfull på festen, men heller i leiligheten min. Lenke til kommentar
Monica Jansen Skrevet 4. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2015 Jeg blir veldig fort sjenkt etter 2-4 drinker med 60 på en time. Jeg tror jeg har lav alkoholressistens. Lenke til kommentar
Monica Jansen Skrevet 4. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2015 Det gjør ingenting for meg om mamma eller pappa er overstadig berusa. Det er bare morsomt syns jeg for da ler vi og har det så morsomt atte. Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 5. juni 2015 Del Skrevet 5. juni 2015 Du bor hjemme, foreldrene dine bestemmer hvor mye du drikker og du kjenner ikke til din egen alkoholtoleranse og du sier du er 30 år? 1 Lenke til kommentar
Monica Jansen Skrevet 5. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2015 Du bor hjemme, foreldrene dine bestemmer hvor mye du drikker og du kjenner ikke til din egen alkoholtoleranse og du sier du er 30 år? Jeg bor ikke hjeme jeg bor på omsorgsbolig fordi jeg har autisme uten utviklingshemming. Jeg er faktisk snart 30 år. Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 5. juni 2015 Del Skrevet 5. juni 2015 1 liter sprit med 60 % alkohol tilsvarer omtrent 27 halvlitere, eller 36 flasker, med øl. Dette er en og en halv kasse. Det er ganske mye alkohol. Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 5. juni 2015 Del Skrevet 5. juni 2015 Men er jo bare å prøve seg fram. Drikk rolig, og ikke stress. Ta en og en drink/øl/lite glass sprit eller hva enn du drikker omgangen og kos deg med det. Du merker godt hvor langt du strekker og når du må roa'n ned. Dersom du styrter det ned har du deg selv å takke dersom det går til helvete. Lenke til kommentar
Monica Jansen Skrevet 5. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2015 Ok. Takk for tipsene. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 5. juni 2015 Del Skrevet 5. juni 2015 Hva skal du med 60%? Hva med å kjøpe en mild flaske "sprit" slik at du kan nyte flere drinker uten å bli veldig full? Bedre smaker det også da du slipper den sure spritsmaken. Jeg drakk soju med cola i helgen, herlig og ikke blir du særlig full(om en ikke hiver i seg såklart) Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 5. juni 2015 Del Skrevet 5. juni 2015 Dersom du ikke likerspritsmaken burde du blande ut i en søt drink eller drikke cider og lignende. Men når det er så søtt, blir det lett for å drikke fortere. Selv drikker jeg enten øl eller ren sprit. Kan hende jeg tar noe annet og dersom jeg blir tilbydd, men gidder ikke stelle i stand drinker når det er godt nok rent Lenke til kommentar
Monica Jansen Skrevet 5. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2015 Dersom du ikke likerspritsmaken burde du blande ut i en søt drink eller drikke cider og lignende. Men når det er så søtt, blir det lett for å drikke fortere. Selv drikker jeg enten øl eller ren sprit. Kan hende jeg tar noe annet og dersom jeg blir tilbydd, men gidder ikke stelle i stand drinker når det er godt nok rent Ok. Hva er den bestsmakende tequilaen på vinmonopolet? Jeg tenkte nemlig jeg skulle smake tequila for første gang i livet på festen. Finnes det småflasker med tequila? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 5. juni 2015 Del Skrevet 5. juni 2015 Dersom du ikke likerspritsmaken burde du blande ut i en søt drink eller drikke cider og lignende. Men når det er så søtt, blir det lett for å drikke fortere. Selv drikker jeg enten øl eller ren sprit. Kan hende jeg tar noe annet og dersom jeg blir tilbydd, men gidder ikke stelle i stand drinker når det er godt nok rent Ok. Hva er den bestsmakende tequilaen på vinmonopolet? Jeg tenkte nemlig jeg skulle smake tequila for første gang i livet på festen. Finnes det småflasker med tequila? Patron er godt synes jeg, spessielt den mørke. Småflasker pleier å stå med kassen. Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 5. juni 2015 Del Skrevet 5. juni 2015 Hva skal du med 60%? Hva med å kjøpe en mild flaske "sprit" slik at du kan nyte flere drinker uten å bli veldig full? Bare kjøp 60, du, men bland den ut "till angenäm styrka och smak". Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 16. juni 2015 Del Skrevet 16. juni 2015 Du MÅ jo ikke ha 60% da... du kan jo blande med 40% så slipper du å gå så veldig på trynet skulle du få i deg en drink eller to for mye.... det smeller ganske mye raskere med 60% enn 40% hvis du har like mye i hver drink.... Lenke til kommentar
Monica Jansen Skrevet 16. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2015 Du MÅ jo ikke ha 60% da... du kan jo blande med 40% så slipper du å gå så veldig på trynet skulle du få i deg en drink eller to for mye.... det smeller ganske mye raskere med 60% enn 40% hvis du har like mye i hver drink.... Ok. Jeg tenkte jeg bare skulle ta imot det jeg blir servert der. Det blir pølser i brød og strawberry dequary med 30 % rom i tror jeg, for det er det foreldrene mine pleier å servere hvert år på festen vi har hver sommer. Jeg tenkte jeg trenger ikke kjøpe sprit selv. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 16. juni 2015 Del Skrevet 16. juni 2015 Daiquiri der 30% av innholdet er rom, eller daiquiri der ein benytter rom med 30% alkoholinnhold? Uansett så vil dei fleste drinkane inneholde mellom 5 og 10 % alkohol totalt, det er skjeldan drinkane blir blanda særlig sterkare enn dette då det er vanskeligare å kamuflere spritsmaken dersom det blir for sterkt. Lenke til kommentar
Monica Jansen Skrevet 16. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2015 Daiquiri med litt rom som det er 30 % alkohol i romen. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 16. juni 2015 Del Skrevet 16. juni 2015 Daiquiri med litt rom som det er 30 % alkohol i romen. okei, da trenger du ikke bekymre deg for å bli for full hørtes ut som en deilig sommerfest Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå