henrikgr Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Jeg la inn Lesiure suit Larry i går men jeg klarer ikke og starte det...Når jeg trykker på ikonet så blir skjermen svart et lite sekund og går til skrivebordet.Går det ikke og spille gammle spill i xp? Lenke til kommentar
oerhört Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 En god del spill kan spilles uten problemer i XP. Så er det en del som krever litt tweaking med "compatibilty mode" - hvor man setter at XP skal "late som" det er et eldre system. Men selv med dette er det etter min erfaring en del spill som nekter. Leisure Suit Larry bør i utgangspunktet være mulig å få til å kjøre, tror jeg, med compatibility mode. Hvis exe-filen din er i god stand, vel å merke. Forøvrig: Disse to er vel allment kjent for å kunne være til hjelp i en del settinger: Hvis det er lyden som krangler, kan man prøve VDMS Sound, og hvis det er et spill som bruker LucasArts-eventyrspill-motoren SCUMM, så kan ScummVM være verdt en titt. Finnes sikkert mer. Ta en tur på google og se om det er flere med ditt problem hvis du ikke får det til å virke. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 DOSBox er også en god hjelp for gamle DOS-spill. Ifølge nettsiden, så har LSL-serien god støtte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå