Gå til innhold

Katt med plutselig utposning?


Anbefalte innlegg

Hallo alle dyrevenner!

Har et spørsmål angående min katt. Da jeg kom hjem fra jobb igår, oppdaget jeg plutselig en slags utposning/løst skinn under buken, foran høyre bakben. Er temmelig sikker på at dette har kommet forholdsvis plutselig, var ikke slik før. Kanskje tilogmed over dagen. Legger ved et par bilder som prøver å vise denne utposningen:


IMG_1704.JPG?m=1433431747

IMG_1707.JPG?m=1433431756

IMG_1708.JPG?m=1433431764


Den er ganske "tynn" kan man si, på den ene siden av buken. Kan ikke kjenne noe spesielt annet enn skinn/hud når jeg tar i den, og han ser ikke ut til å få vondt når jeg klemmer på det. Han er 10 år gammel, men er i god form ellers og er i mye aktivitet.

Hva kan dette være? Kan det være symptomer på noe alvorlig? Er det normalt at katter plutselig kan få slike utposninger under buken?

Takk for alle svar. Er litt bekymret for pus :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Hunnkatten min har noe lignende, om ikke akkurat det samme og har hatt det i flere år.

Man ser det veldig tydelig når hun går, sett i profil. Har fått høre at hun ser litt tjukk ut pgr.av det, men som jeg sier - det er bare løst skinn/pels og ikke fleskemage.

 

Jeg ville ikke bekymret meg så mye for det der, men siden det har skjedd veldig fort kan det være greit å ringe dyrlegen eller svippe en tur nedom. Det er ikke sikkert de tar betalt engang for å se på det og du kan slutte å bekymre deg (:

Keep me/us posted om du snakker med dyrlegen da, er interessert selv

Lenke til kommentar

Var hos veterinæren idag. Etter en kjapp sjekk konkluderte han med at det ikke var noe å bekymre seg over, det er bare overflødig skinn. Tok ikke noen røntgen da han mente det ikke var nødvendig.

Undersøkelsen tok 5 minutter og kostet 550,-  :ermm:

Lenke til kommentar

Var hos veterinæren idag. Etter en kjapp sjekk konkluderte han med at det ikke var noe å bekymre seg over, det er bare overflødig skinn. Tok ikke noen røntgen da han mente det ikke var nødvendig.

 

Undersøkelsen tok 5 minutter og kostet 550,- :ermm:

Ei da... Det var synd at det måtte koste..

Er kanskje bare jeg som "er litt inne" med vetrinærene jeg bruker som får 5-minuttere gratis..

 

Men da var det som tenkt, bare litt mer pus å kose med nå da(:

500kr fattigere men en bekymring mindre. Har noen venner som på død og liv aldri tar dyra sine til dyrlegen og det irriterer meg litt, ikke sikkert dyra har det så bra alltid.

Sånn blir det når kattene blir eldre.

 

Min ene har begynt å få grå pels rundt snuta og synes han bare blir tøffere og tøffere(:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...