Kvisten Skrevet 4. juni 2015 Rapporter Del Skrevet 4. juni 2015 Når jeg sal sende mail fra IPhone 6 - går medlingen ut - men så får jeg øyeblikkelig opp feilmeldingen " -- motakeren ble avvist av tjeneren " Når jeg sender via WiFi går det helt fint - en når jeg sender over mobilnett er får jeg nevnte feilmelding Inngående mail går helt fint. Har sjekket innstillinge mde Apple support bruker port 25 har sletet konto og lagt inn på nytt noen som kan hjelpe ? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 4. juni 2015 Rapporter Del Skrevet 4. juni 2015 Hvilken leverandør av e-post har du? Lenke til kommentar
Kvisten Skrevet 4. juni 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. juni 2015 Hvilken leverandør av e-post har du? Online.no Dvs Telenor Lenke til kommentar
eiks Skrevet 5. juni 2015 Rapporter Del Skrevet 5. juni 2015 Har samme problem.. Men har domeneshop som leverandør! Lenke til kommentar
Dromle Skrevet 5. juni 2015 Rapporter Del Skrevet 5. juni 2015 Hvilken leverandør av e-post har du? Online.no Dvs Telenor Og hvilken leverandør av mobilnett har du? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 5. juni 2015 Rapporter Del Skrevet 5. juni 2015 Bruk port 465. http://www.telenor.no/privat/kundeservice/epost/#mobil?ocid=20150605-mob-2851 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 5. juni 2015 Rapporter Del Skrevet 5. juni 2015 Fyll inn: Kontonavn/postkassenavn: <Ditt brukernavn> E-post adresse: <Din e-postadresse>([email protected]) Brukernavn: <Ditt brukernavn> (Det som kommer før @online.no) Passord: <Ditt passord> Utgående server/SMTP-server: smtp.online.no Innkommende server/POP3-server: imap.online.no Vi anbefaler at du aktiverer SSL og bruker port 465 forutgående server. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 6. juni 2015 Rapporter Del Skrevet 6. juni 2015 Har daglig kunder som sliter med Online.no og Getmail.no sine epost tjenester, bytt heller til noe som virker skikkelig. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 6. juni 2015 Rapporter Del Skrevet 6. juni 2015 (endret) Er du på wifi til en annen ISP som har egne mailtjenester ? Eller er du på mobilnettet , hvilken operatør ? Jeg har iphone6 og iPad Air 2 og online imap/smtp oppsett på begge og er og null problemer. På jobben tilkoplet dems wifi kan det være nødvendig å slå av wifi for å gå på mobilnettet. Usikker på om det er online som ikke gir tilgang til sin imap/smtp fra jobbens ISP eller om det blokkeres av lokal policy. Hjemme har jeg CD bredbånd og null problemer. Endret 6. juni 2015 av syar2003 Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 6. juni 2015 Rapporter Del Skrevet 6. juni 2015 (endret) [....] Jeg har iphone6 og iPad Air 2 og online imap/smtp oppsett på begge og er og null problemer. På jobben tilkoplet dems wifi kan det være nødvendig å slå av wifi for å gå på mobilnettet. [.....] Du beskriver det å måtte koble av wifi for å bruke epost som null problemer, eller missforstår jeg noe? Da er du i så fall langt mer tålmodig enn meg Endret 6. juni 2015 av esoteric 1 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 6. juni 2015 Rapporter Del Skrevet 6. juni 2015 (endret) [....] Jeg har iphone6 og iPad Air 2 og online imap/smtp oppsett på begge og er og null problemer. På jobben tilkoplet dems wifi kan det være nødvendig å slå av wifi for å gå på mobilnettet. [.....] Du beskriver det å måtte koble av wifi for å bruke epost som null problemer, eller missforstår jeg noe? Da er du i så fall langt mer tålmodig enn meg Ja fordi jeg forstår teknologien og hvorfor.Og det har ikke med hverken iPhone eller online.no å gjøre. Smtp relaying tillater de færreste. Og som sagt er det ikke nødvendig hjemme hos meg. Kun på jobb og der bruker man jobb mail i arbeidstiden og ikke privat mail. Endret 6. juni 2015 av syar2003 Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 6. juni 2015 Rapporter Del Skrevet 6. juni 2015 (endret) Så hvorfor har ingen andre epost tjenester enn de to jeg nevnte over slike problener? En moderne eposttjeneste burde virke uavhegig av hvilken isp man er koblet til. Og så og si alt annet gjør det utenom de to. Endret 6. juni 2015 av esoteric Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 6. juni 2015 Rapporter Del Skrevet 6. juni 2015 (endret) Ja. Men tenk at du er en domene leverandør og samtidig ISP. Du ønsker ikke at kunder på andres ISP/nettverk (som har sine egne epost tjenere) skal bruke dine servere til relay. Men som sagt jeg har ikke noe problem med situasjonen og bruker ikke noe energi på det og har ikke noe imot å gå fra wifi til mobilnettet om det kreves en gang i blandt. Det gjaldt kun sending for mitt vedkommende fra online adressen - på arbeidsplassen - fra mobil device , ingen big deal for meg. Man kan jo fint bruke web mail også. Innkommende får jeg overalt. Men det bør fungere med autentifisering uansett hvor du kommer ifra. Endret 6. juni 2015 av syar2003 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå