aklla Skrevet 4. juni 2015 Del Skrevet 4. juni 2015 Ikke hæren men HV, men var minst like grønne som hæren er, var stort sett enten i skogen eller utendørs skytebane hver dag. Var så godt som aldri inne, bortsett fra ren undervisning, noe det var lite av. Hadde i snitt 1 uke ute på øvelse pr måned(ute døgnet rundt). Så de var kanskje veldig strenge på sånne ting. Om du ser bort ifra demping er sålen veldig bra når du har gått de skikkelig inn, mine er som støtte etter mine føtter etter å ha brukt de en stund 1 Lenke til kommentar
blåbærplukkeren Skrevet 16. juni 2015 Del Skrevet 16. juni 2015 Sjekk ut protex.no De er leverandør til Forsvaret når det gjelder m77 feltstøvler. De har kontor/butikk nord for Røros(Ålen, Sør-trøndelag) et sted tror jeg. Støvlene er litt store i størrelsen, så det kan hende du må gå ned en str. Jeg bruker str 44 til vanlig, men bruker 43 i m77. Lenke til kommentar
thyes Skrevet 18. juni 2015 Del Skrevet 18. juni 2015 Det beste du kan gjøre for å gå inn støvlene, er å fylle de med vann og gå deg en tur. Works like a charm. 1 Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 24. juni 2015 Del Skrevet 24. juni 2015 (endret) Pga frostskader, er mest relevant de 10 månedene vi har vinter i Norge altså De ull/papp(eller lær?) sålene isolerer ganske bra... Vi fikk ihvertfall totalforbud mot alt annet enn de sålene som Forsvaret leverte... Vi fikk utlevert Sorbothane-såler da jeg var i Garden (Musikktroppen), men fikk ikke lov å bruke dem på øvelse (den ene vi hadde...). Tror ikke vanlige gardister fikk det, men vi gikk jo en liten tanke mer i tjenesten også da... Endret 24. juni 2015 av k-ryeng Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå