Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Angrerett eller ei?


trolør

Anbefalte innlegg

Hei dere!

 

Min kjære bestilte en "prøvepakke" på et produkt, som selvsagt viste seg å være en abonnementsordning. Nå har hun fått nytt produkt i posten, og har stoppet abonnementet, samt bedt om å få returnere varen. 

 

Så kommer cluet: i vilkårene (på baksiden av fakturaen) står det at retur av varer må avtales med kundeservice, og at man må dekke fraktomkostninger selv. Greit nok.

 

Men så: angreretten gjelder kun på første forsendelse av produktet. 

 

Så, siden hun mottar forsending nr. 2, mener firmaet at hun ikke har angrerett.

Spørsmålet blir: har hun i praksis sagt fra seg angreretten, eller kan jeg krangle på det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

angrerett gjelder såvidt jeg husker inntil 2 uker fra du mottar noe... det er tidsbestemt hvor lenge angreretten gjelder, hvor mange forsendelser du har mottatt er irrelevant. 

Det er hvis det følger med angrerettskjema. Hvis ikke er angrefristen lengre. Sjekk angrefristloven.

Lenke til kommentar

Angreretten ved web/postordre salg er så man kan gjøre seg kjent med varens beskaffenheter. Det har man jo gjort med første forsendelsen. Etter det kan man ikke si; den var alt for liten, hadde feil farge, dårlig kvalitet, likte ikke smaken etc. Varens kvaliteter er jo nå kjent. Men for å være helt sikker så er det bare en ting som gjelder, og det er å spørre forbrukerrådet. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...