Gå til innhold

Hva er best til å lese pdf filer?

ltdata

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Uansett om du bruker Ipad eller Android eller Windows vil du kunne installere forskjellige program som gjør dette på bedre og dårligere måter, selv ville jeg gått for en android tablet.

Forslag til en bra android tablet?

Lenke til kommentar

på Windows jeg Foxit.

Foxit er vel kjent for å inneholde malware, adware + ha flere sikkerhetshull enn Adobe Reader...

Det finnes haugevis med forskjellige Android tablets i alle størrelser og prisklasser. Gå i butikken og velg en som er passe størrelse for deg. Pass på at det er en med oppdatert Android versjon (den bør ha Android versjonen Lollipop 5.x), da vet du den er "ny" + velg en som har plass til minnebrikke

Jeg har iPad som nettbrett og Samsung Note 4 som mobil. Synes det er mye styr for å kopiere over filer til iPad i forhold til Android. Men PDFer går fint, de kan jeg laste ned fra web eller epost og åpne i iBook. Kopierer alle bruksanvisningene til mine gadgets der.

Tidligere ville jeg anbefalt iPad som nettbrett pga bedre brukeropplevelse med store nettbrett, men synes forskjellen er mindre nå.

Lenke til kommentar

Synes Kindle er en bra pdf-leser når oppløsningen og størrelsen på brettet er bra. Den rendrer jo helt greit da, men jeg ser problemet når man ønsker å zoome eller på annen måte vil ha layoutet på en annen måte enn fixed. Bruker den på Samsung Galaxy Note 10.1 2014. Det er dusinvis med PDF-verktøy på Play Store, så du finner nok noe som du liker. F.eks har PDF Viewer (Joseph Paul Cohen) zoom.

Lenke til kommentar

Synes Kindle er en bra pdf-leser når oppløsningen og størrelsen på brettet er bra. Den rendrer jo helt greit da, men jeg ser problemet når man ønsker å zoome eller på annen måte vil ha layoutet på en annen måte enn fixed. Bruker den på Samsung Galaxy Note 10.1 2014. Det er dusinvis med PDF-verktøy på Play Store, så du finner nok noe som du liker. F.eks har PDF Viewer (Joseph Paul Cohen) zoom.

Altså kindlenen min er en slik paperwhite og hvis jeg prøver å lese pfd på den må jeg nesten bruke forstørrelsesglass for å se bokstavene. I tillegg blir kindelen lite responsiv når jeg prøver å lese pdf. Noen få pdf filer går bra å lese på kindelen, min de fleste ikke.

Siden det er så mye materiale på pdf så tenkte jeg at jeg kunne finne en bra leser til pdf filer. :)

Lenke til kommentar

PDF er nok ikke noe som er høyt prioritert i Kindle. Funker det så funker det.

Du kan jo alltids prøve å konvertere PDF'ene til friflyt tekst hvis du gidder å forske på det, men det enkleste er nok bare å bruke en tablet til PDF og bruke paperwhite til det den er best egnet til.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

iBooks appen i iOS er suveren. Har både iPad og Android tablet, men for lesing av bøker synes jeg iBooks på iPad er suverent best.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

iBooks appen i iOS er suveren. Har både iPad og Android tablet, men for lesing av bøker synes jeg iBooks på iPad er suverent best.

Hvorfor? Jeg ønsker meg nettbrett for å lese e-bøker i form av PDF-filer, og vet med grøss og gru hvor mannevond og låst iTunes kan være for overføring av musikk og video. Hva er det som gjør leseopplevelsen bedre med iPad enn Android systemer?

PS: eier selv bare Apple produkter, så dette er ikke skrevet i hat, men i forundring.

Endret av Balder987
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...