Gå til innhold

Bytte bank

ltdata

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

2,35% effektiv rente? Det høres ekstremt lavt ut.

samboeren min er medlem av tekna og vi har lavere belåningsgrad enn snittet og 2 leiligheter som sikkerhet for lånet og under 34 år. (boliglån ung) Så tenkte risikoen for banken er liten og vi har sjanse til å få lav rente.

Lenke til kommentar

Merkelig at de ikke vil gi deg Tekna-tilbudet. Jeg har høy belåningsgrad, men min far som medlaantaker, og fikk Tekna-tilbudet uten problem! Har 2.34% effektiv rente paa boliglaanet, og 2.29% effektiv rente paa topplaanet (gebyrfritt)

Lenke til kommentar

Merkelig at de ikke vil gi deg Tekna-tilbudet. Jeg har høy belåningsgrad, men min far som medlaantaker, og fikk Tekna-tilbudet uten problem! Har 2.34% effektiv rente paa boliglaanet, og 2.29% effektiv rente paa topplaanet (gebyrfritt)

Ja synes det er litt merkelig. Jeg har sendt dem mail. Får se hva de svarer. Skulle også overføre et mindre lån på 160 000kr til det nye lånet, men den nye banken satt lånesummen til 180 000kr i kontrakten de tilbød. Aner ikke hvorfor de forhøyet lånet med 20 000kr.

Hva er topplånet forresten?

Endret av ltdata
Lenke til kommentar

I følge banken må begge være tekna medlemmer for å få de gunstige betingelsene. Men jeg synes det høres rart ut for min samboer som er tekna medlem kunne fint alene betjent lånet. Men når jeg er medlånetaker så får vi dårligere betingelser. Synes ikke det virker så logisk jeg da ;)

Lenke til kommentar

Jeg lurer også på om det er slik at desto mindre risiko banken anser lånetakeren for å misligholde lånet sitt desto lavere rente vil/kan banken tilby deg? La oss si at man har 2 millioner i lån, og man har 2 fult nedbetalte leiligheter som sikkerhet for det lånet, vil man da kunne få eller kunne forhandle seg frem til en lavere rente enn om man f.eks kun har 1 leilighet som sikkerhet og 15% egenkapital investert?

Lenke til kommentar

Jeg tok dette muntlig over tlf. med min kunderådgiver i DNB. Er akademikermedlem og sa hvilket tilbud jeg kunne få i annen bank (Danske bank) så satt rådgiveren renten til tilsvarende med en gang.

Men hjalp nok å ha en god tone, usikker på om jeg hadde fått dette over mail..

Lenke til kommentar

Fikk tilbud om 2.33% effektiv rente nå. Jeg bør kontakte min nåværende bank og spørre om de ønsker å tilby en lavere rente antar jeg?

Hvis du har fått tilbud om 2,33 % effektivt bør du være godt fornøyd.

Jeg blir svært overrasket om du kan oppnå noe mer noe sted.

Men DNB mistet jo akademikeravtalen og gir gjerne det samme tilbudet for å slippe å miste deg som kunde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...